Kysuce sú opäť bližšie k dobudovaniu diaľnice D3, NDS začína obstarávať výstavbu prvého z troch zvyšných úsekov (video)

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Diaľnica
Foto: ilustračné, SITA/Tomáš Benedikovič
Tento článok pre vás načítala AI.
  • aktualizované 31. mája, 16:58

Kysuce sú o ďalší krok bližšie k dobudovaniu diaľnice D3. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dosiahla ďalší míľnik v príprave zvyšných úsekov. Po zrýchlenom dokončení predprípravných procesov začala prvé z trojice avizovaných verejných obstarávaní, a to na výstavbu druhého – pravého profilu úseku D3 Oščadnica – Čadca, Bukov v dĺžke 5,3 kilometra.

Jeho súčasťou bude druhá rúra tunela Horelica. Predpokladaná hodnota zákazky je 306 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Diaľničiari informovali, že v piatok odoslali oznámenie o vyhlásení tendra do Vestníka verejného obstarávania.

Kysucká diaľnica je prioritou

„Príprava kysuckej D3 za posledné mesiace sa zásadne zrýchlila, práce na diaľnici sa tak posunuli z predprípravnej do obstarávacej fázy,“ uviedla NDS s tým, že kysucká diaľnica je pre ňu absolútnou prioritou.

„Dobudovanie D3 neznamená len splnenie medzinárodných záväzkov v rámci Transeurópskej dopravnej siete, je predovšetkým dlho očakávanou pomocou regiónu, ktorý trpí chronickými dopravnými problémami,“ podotkla. V rámci výstavby vznikne odpočívadlo a nové stredisko správy a údržby diaľnic. Víťaz verejného obstarávania bude mať na starosti projektovú aj realizačnú časť stavby.

Vyhlásenie zvyšných dvoch obstarávaní

Diaľničiari majú pri verejnom obstarávaní procesy nastavené tak, aby všetky úkony v ich časovej réžii boli riešené prioritne, aby sa obstarávacia fáza čo najskôr posunula do fázy realizačnej. Štvorkilometrový úsek medzi Oščadnicou a Čadcou s jednou rúrou tunela Horelica,je už súčasťou D3 len v polovičnom profile.

Ministerstvo dopravy v súvislosti s aktuálnou súťažou na zhotoviteľa druhej časti D3 Oščadnica – Čadca, Bukov v piatok informovalo, že zostávajúce úseky D3 chcú dať do obstarávania ešte tento rok. K téme sa vyjadril krátko aj minister dopravy Jozef Ráž (nominant Smeru).

Diaľnica je v programovom vyhlásení

Táto diaľnica je uvedená aj v programovom vyhlásení vlády. Úspešne sa nám darí plniť programové vyhlásenie vlády,“ povedal vo videu minister dopravy. Dobudovanie D3, ktorá prepojí severné Slovensko s Poľskom, je jednou z hlavných priorít ministerstva dopravy a NDS v rámci výstavby diaľnic a rýchlostných ciest.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem

„V najbližšej dobe budú vyhlásené aj zvyšné dve verejné obstarávania na D3. Konkrétne na úseky Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto a Kysucké Nové Mesto – Oščadnica,“ informovala NDS. Zrýchľovanie prípravných procesov pri D3 je podľa diaľničiarov výsledkom zefektívnenia jej fungovania.

„Vznikol samostatný úsek prípravy, ktorý plnohodnotne zastrešuje procesy pred samotnou výstavbou,“ dodali.

Plánované súťaže

Ministerstvo dopravy informovalo o plánovaných súťažiach na výstavbu zvyšných troch úsekov D3 v polovici apríla. Ako druhý by sa mal súťažiť úsek Kysucké Nové Mesto – Oščadnica, ktorý má takmer 11 kilometrov a jeho súčasťou bude aj mimoúrovňová križovatka pri Krásne nad Kysucou.

Náklady na tento úsek sa odhadujú na viac ako 400 miliónov eur. Posledná časť D3, na ktorú sa vyhlási verejné obstarávanie, bude najdrahšia aj najdlhšia. Jedenásťkilometrový úsek Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto má stáť takmer pol miliardy eur, budú na ňom dve križovatky a takmer polovica diaľnice bude postavená na mostoch.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Jozef Ráž
Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SRNárodná diaľničná spoločnosť (NDS)SMER-SD