Za prvý mesiac od spustenia Európskej služby elektronického výberu mýta (EETS) využilo službu takmer deväťtisíc vozidiel. Ako ďalej informovala Národná diaľničná spoločnosť (NDS), aktuálne službu využíva viac ako 18 percent zo všetkých aktívnych zákazníkov na Slovensku. Spustili ju v polovici marca.
Podľa diaľničiarov záujem o európske mýto v prvých dňoch predbehol aj najoptimistickejšie predpoklady.
„Dopravcovia majú možnosť rozhodnúť sa prostredníctvom koho chcú platiť mýto. Akreditované medzinárodné spoločnosti preto o svojich zákazníkov bojujú pridanými benefitmi a ďalšími výhodami,“ podotkol riaditeľ úseku spoplatnenia a IT Národnej diaľničnej spoločnosti Peter Braška.
Košický kraj dá vypracovať štúdiu realizovateľnosti výstavby obchvatu Harichoviec, napojí Spišskú Novú Ves na diaľnicu D1
Z celkového objemu mýta, ktoré sa vybralo prostredníctvom EETS, až štvrtina pripadá na domácich dopravcov. Zvyšných 75 percent uhradili zahraniční zákazníci. Predovšetkým z Poľska s podielom 19 %, z Česka s podielom 14 %, Rumunska so 14 percentami a Nemecka s podielom 13,5 %.
V súčasnosti na Slovensku poskytujú službu EETS štyri medzinárodné spoločnosti, ktoré prešli na Slovensku kompletnou akreditáciou. Taliansky Telepass, nemecký Toll4Europe a české spoločnosti Eurowag a ITIS.