Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) na linke Čierna nad Tisou – Košice – Prešov od 4. septembra do 9. decembra tohto roka obmedzí vlakovú dopravu.
Zmena vlakového grafikonu
Na traťovom úseku medzi Košicami a Kysakom ruší dvadsať vybraných osobných vlakov. Zdôvodnila to v pondelok pokračovaním modernizácie železničnej stanice v Košiciach, ktorú realizujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) ako manažér infraštruktúry.
Ďalšia etapa týchto prác výrazne obmedzí použiteľné nástupištia na stanici a tak v rámci tretej zmeny vlakového grafikonu bude zmenená dopravná obslužnosť vlakov národného dopravcu na uvedenej linke.
Kedy začnú motoristi používať úsek R2 Kriváň - Mýtna? S ukončením výstavby sa mešká už viac ako rok
Ostatných desať osobných vlakov na linke Čierna nad Tisou (Michaľany) – Košice – Prešov a späť, ktoré jazdia v pracovné dni, pôjdu po svojej trase naďalej bez obmedzení.
Zabezpečená doprava
Pre cestujúcich medzi Košicami a Kysakom bude preprava zabezpečená 36 vlakmi REX na linke Košice – Kysak – Lipany a späť.
Dvadsať z nich ide denne a 16 v pracovné dni s prestupom v Kysaku na osobné vlaky v úseku Kysak – Prešov v prípade potreby využitia staníc a zastávok v obciach Obišovce, Ličartovce, Drienovská Nová Ves obec, Drienovská Nová Ves, Kendice a Haniska pri Prešove.
Rekonštrukčné práce opäť obmedzili vlakovú dopravu, výluka sa vzťahuje aj na linku Bratislava - Banská Bystrica
„V úseku Kysak – Prešov a späť bude obsluha zabezpečená vlakmi kategórie Os v pôvodných trasách, to znamená rovnaké odchody a príchody ako pôvodné vlaky platného cestovného poriadku, ale s novým číslovaním vlakov,“ uviedol riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Osobné vlaky
„Pre cestujúcich v úseku Košice – Kysak odporúčame využívať aj 30 osobných vlakov linky Košice – Poprad a späť,“ dodal. ZSSK sa za komplikácie spojené s cestovaním ospravedlňuje a prosí cestujúcich o trpezlivosť a pochopenie.
Rekonštrukčné práce na košickej železničnej stanici sa začali v septembri 2021. Otvorenie nástupišťa č. 2 v marci tohto roka bolo podľa železničiarov ďalším krokom ku komfortnejšej doprave pre cestujúcich z a do metropoly východného Slovenska. Aktuálne prebieha rekonštrukcia 3. nástupištia, ktorého ukončenie sa odhaduje pred koncom tohto roka.