Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) stiahol harmonogram prípravy a výstavby projektov železničnej infraštruktúry zo stredajšieho rokovania vlády na žiadosť ministra hospodárstva Richarda Sulíka (SaS).
Iniciatívny dokument ministra dopravy, predpokladajúci v rokoch 2021 až 2030 vynaložiť na zlepšenie stavu železničných tratí investície v objeme takmer 4,5 mld. eur, pôjde ešte na pripomienkovanie.
„Každý materiál, ktorý ide na vládu a žiadam, aby ho vláda schválila, by mal prejsť medzirezortným pripomienkovým konaním,“ priznal Doležal vo štvrtkovom živom prenose na sociálnej sieti.
Doležal chce dať materiálu väčšiu váhu
Vzhľadom na vysoko odbornú a komplexnú povahu tohto materiálu si nemyslí, že je to celkom dobrý nápad, pripomienkovanie spôsobí zdržanie niekoľko týždňov a pôjde opäť na vládu.
Doležal nevidí dôvod na odstúpenie z funkcie, chce spravodlivé mýto a nižšie sadzby ako autodopravcovia
Minister povedal, že harmonogram nemusel dať na vládu, stačilo by zverejniť ho. Chce mu však dať väčšiu váhu, keď ho vláda schváli, uloží povinnosť podľa materiálu postupovať a vyčleniť v rámci možností štátneho rozpočtu aj financie.
„Preto chcem, aby vláda takéto uznesenie prijala a harmonogram mal väčšiu váhu pre túto aj budúce vlády. Verím, že sa to bude diať, aj keď rešpektujem, že prostriedky nie vždy sú,“ povedal Doležal.
Výška financovania sa bude riešiť neskôr
Keď po obdobnom dokumente pre diaľnice, rýchlostné cesty a cesty prvej triedy bude schválený aj harmonogram pre projekty železničnej infraštruktúry, potom bude podľa ministra dopravy možné diskutovať o výške financovania diaľnic a ciest, ako aj železníc a či by to nemalo byť inak.