Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) bude v nadchádzajúcom roku venovať pozornosť najmä digitalizácii služieb, ktoré prinesú cestujúcim efektívnejšie a komfortnejšie riešenia.
„Plánujeme presunúť procesy vybavovania preukazov do online priestoru, inovovať predajný systém Komplexného vybavenia cestujúcich (KVC) a zaviesť nové riešenia pre prácu so zákazníckymi dátami, čo prispeje k lepšiemu zameraniu služieb na potreby cestujúcich. S tým súvisí aj vývoj novej mobilnej aplikácie „Ideme vlakom“, vylepšenie e-shopu ZSSK či spolupráca s predajnými portálmi,“ povedal pre SITA hovorca ZSSK Dominik Drevický.
Vlaky sú pred sviatkami vyťažené už na 76 percent, ZSSK očakáva nárast obsadenosti
Ďalšou prioritou je zlepšenie čistoty a bezpečnosti vo vlakoch. ZSSK rozšíri spoluprácu s políciou, pripravuje pilotné projekty bezpečnostných kamier a modernizuje informačné systémy pre cestujúcich, aby zvýšil úroveň poskytovaných informácií. „Pracujeme tiež na zlepšení Wi-Fi pripojenia vo vlakoch, ktoré je dôležitou súčasťou moderných služieb,“ povedal Drevický.
ZSSK pokračuje v projekte zvyšovania čistoty vo vlakoch, cestujúcim sa zlepšil komfort
V roku 2025 ZSSK očakáva dodanie piatich nových elektrických jednotiek Panter, pričom ďalších šesť príde v roku 2026. Prvých päť rušňov Siemens Vectron už dorazilo v decembri tohto roku, ďalších päť očakáva ZSSK v druhej polovici roku 2025 a zvyšných päť v roku 2026. Súčasne spoločnosť realizuje projekty na získanie nových vozidiel pre nočnú dopravu, súprav pre diaľkové vlaky a duálnych jednotiek schopných jazdiť pod trolejom aj na batérie.