Prvá etapa výstavby úseku rýchlostnej cesty R1 Banská Bystrica-Slovenská Ľupča sa môže začať.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) podpísala zmluvu so zhotoviteľmi stavby – spoločnosťami Doprastav a Metrostav DS za takmer 87 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.
Vyrieši sa najväčší dopravný problém regiónu
Banskobystričania by sa mali dočkať vyriešenia jedného z najväčších dopravných problémov v ich regióne približne za viac ako dva a pol roka.
Prešovský kraj napreduje, za obcou Výrava bude nový most za viac ako pol milióna eur
NDS v stredu informovala, že viac ako trojkilometrový úsek už v rámci prvej etapy pomôže riešiť komplikovanú dopravnú situáciu najmä pri mestskej časti Šalková. Pre širšie okolie je najdôležitejšie vybudovanie nového mostu cez Hron, ten nahradí súčasný most na hranici životnosti.
Práce odštartujú už čoskoro
NDS ukončila všetky potrebné prípravy potrebné na spustenie výstavby úseku R1, pričom prvé práce odštartujú v najbližších týždňoch.
„Týmto úsekom sa splatí veľký dlh obyvateľom Banskej Bystrice a širokého okolia, ktorí na výstavbu čakajú už veľmi dlho,“ uviedol investičný riaditeľ diaľničiarov Július Mihálik.
Výstavba križovatky diaľnic D1 a D4 vstupuje do ďalšej fázy, týka sa vybudovania obchádzkových trás (video)
Na úseku sa celkovo ráta s piatimi mostnými objektami a do výstavby je zahrnutá aj mimoúrovňová križovatka Šalková. Nová trasa sa zo západnej strany prepojí s predchádzajúcim úsekom R1 Pribina, ktorým je severný obchvat Banskej Bystrice postavený v rámci PPP projektu.
Rieši sa aj nový most cez Hron
„Nový úsek významne odbremení vodičov pri ranných a poobedňajších špičkách. Práve vtedy sa pri vstupe do Banskej Bystrice tvoria kolóny najmä od Brezna,“ poznamenal Július Mihálik.
„Vyslovene o päť minút dvanásť sa rieši aj nový most cez Hron. Aktuálny je v zlom stavebno-technickom stave a v prípade jeho odstavenia by sa výrazne zhoršila dopravná situácia pre celý širší región,“ dodal zástupca NDS.