Rozpočet v tomto roku neumožnil vyššiu mieru financovania do údržby, ale ani zvýšenie miezd. Situácia vyústila do vyhlásenia štrajkovej pohotovosti v spoločnosti na jeseň.
Železničná spoločnosť Slovensko by mala uhradiť manažérovi železničnej infraštruktúry za dodávku trakčnej elektriny v budúcom roku takmer 90 miliónov eur bez DPH.
Nový grafikon ráta so zrušením zastavovania rýchlikov na trati Bratislava – Košice v Piešťanoch a v Leopoldove, či rušením ranných a víkendových spojov do Kútov a z Kútov.
Železnice Slovenskej republiky podľa ministra dopravy nemajú dostatok prostriedkov na vyrovnanie rastúcich cien energií, ale budúci rok to už určite premietnu dopravcom.
Podľa štátneho tajomníka rezortu dopravy v krízovej dobe treba hľadať správne rozhodnutia o cenách pre strategických odberateľov a doprava na Slovensku nesmie byť ohrozená.