Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti tieto služby chce poskytovať cestným dopravcom šesť spoločnosti, prví by mali byť taliansky Telepass a nemecký Toll4Europe.
Veľmi komplikovaná vlastnícka štruktúra v dvoch najväčších prístavoch bráni akémukoľvek ich rozvoju, upozornil generálny riaditeľ sekcie vodnej dopravy na Ministerstve dopravy SR Tomáš Kalina.
Nová súťaž sa nestíha a alternatívne riešenia buď nevyhovujú európskym smerniciam alebo nepôjde o najlacnejšie riešenia, upozornili Nadácia Zastavme korupciu a Slovensko.Digital.
Podľa NDS ide o vysoko neekonomické riešenie. Zároveň tvrdia, že ministerstvo financií svojou nesprávnou interpretáciou zavádza médiá, odbornú aj laickú verejnosť.
Hnutie tiež navrhlo, aby sa peniaze zaplatené dopravcami vracali do infraštruktúry, resp. aj na kompenzáciu výpadkov rozpočtu, napríklad na platy učiteľov.