Pokojná dovolenka na malebnom gréckom ostrove Thassos sa pre dve rumunské rodiny nečakane zmenila na nočnú moru. Napriek tomu, že turisti mali platnú rezerváciu, hotel ich odmietol ubytovať. Dôvod bol natoľko absurdný, že vyvolal silné emócie a ostrú diskusiu na sociálnych sieťach.
„S deťmi vás tu neubytujeme!“
Dve rumunské rodiny v zložení päť dospelých a štyri deti, vrátane jedného bábätka, plánovali stráviť letnú dovolenku na ostrove Thassos. Po dôkladnom výbere a rezervácii hotela nič nenasvedčovalo tomu, že by sa mali stretnúť s komplikáciami. Situácia sa však radikálne zmenila hneď po príchode do hotela.
Na recepcii zostali turisti v šoku – personál im oznámil, že ich v hoteli neubytujú. Ako dôvod uviedli nejasnosti týkajúce sa rezervácie. Podľa hotelových zamestnancov totiž rezervácia nezodpovedala skutočnému počtu osôb, predovšetkým detí.
Spoznajte krásy ostrova Thassos na vlastné oči
Ak vás grécky ostrov Thassos napriek uvedeným komplikáciám stále láka, môžete si jeho prírodné krásy pozrieť aj na videu nižšie. Ostrov totiž ponúka nádherné pláže, krištáľovo čistú vodu a mnoho ďalších miest, ktoré stoja za návštevu. Možno vás práve tieto zábery presvedčia, že aj napriek občasným problémom s ubytovaním stojí tento klenot Egejského mora za návštevu:
Pozrite si video: YouTube – Krásy ostrova Thassos
Rozhorčenie na sociálnych sieťach
Rodiny, ktoré zostali bez strechy nad hlavou, sa rozhodli hľadať pomoc prostredníctvom sociálnych médií. Príspevok o ich situácii rýchlo získal pozornosť, šíril sa medzi turistami aj profesionálmi z cestovného ruchu. Ľudia v komentároch začali okamžite diskutovať o tom, kto vlastne pochybil – či bol na vine hotel alebo rodiny.
Diskusia na internete mala mimoriadne široký záber – od podpory rodín a solidarity, cez obviňovanie hotelov z diskriminácie detí, až po ostrú kritiku samotných turistov za možné nedodržanie pravidiel pri rezervácii.
Čo bolo skutočnou príčinou incidentu?
Ľudia na sociálnych sieťach začali špekulovať o možných dôvodoch, prečo k incidentu vôbec došlo. Podľa niektorých komentárov sa mohlo jednať o neúmyselnú chybu rodín pri rezervácii – nesprávne uvedený počet detí alebo chybu v označení typu izby, ktorá nemusí byť vhodná pre rodiny.
Na druhej strane sa objavili aj názory, že turisti si niekedy zámerne rezervujú menej miest, aby znížili cenu alebo získali zvýhodnenú ponuku. Ďalší pripomenuli možnosť, že hotel mohol patriť do kategórie „Adults only“, teda zariadení určených výhradne pre dospelých, kde prítomnosť detí nie je povolená vôbec. Ak by toto pravidlo hotel jasne nezverejnil, ide jednoznačne o pochybenie hotela.
Čo hovoria odborníci z hotelového sektora?
K prípadu sa vyjadrili aj hotelieri a profesionáli v oblasti cestovného ruchu. Podľa nich je úplne neprípustné, aby boli turisti s platnou rezerváciou odmietnutí. Ak hostia jasne uvedú všetky osoby vrátane detí a veku, hotel nemá právo ich po príchode odmietnuť.
Majitelia hotelov samozrejme môžu stanovovať rôzne podmienky – napríklad zákaz domácich miláčikov či vekové obmedzenia – avšak tieto informácie musia byť vždy jasne a viditeľne uvedené už počas procesu rezervácie. Ak tomu tak nebolo, zodpovednosť nesie jednoznačne hotel.
Podobných situácií podľa expertov v Európe pribúda, obzvlášť v hlavnej letnej sezóne, keď sú hotely preplnené a dôsledne kontrolujú rezervácie svojich hostí. Turisti by preto mali byť mimoriadne obozretní.
Sociálne siete – pomocník aj zdroj dezinformácií
Hoci sociálne siete v prípade rumunských rodín pomohli nájsť alternatívne ubytovanie, zároveň ukázali aj svoju negatívnu stránku. V komentároch sa často objavovali rôzne konšpiračné teórie, predsudky, ale aj agresívne obvinenia bez akýchkoľvek dôkazov.
Ako podobným problémom predchádzať?
Aby ste sa vyhli podobným nepríjemným situáciám, dodržiavajte tieto odporúčania:
- Dôkladne kontrolujte všetky údaje v rezervácii, vždy uvádzajte presný počet osôb vrátane detí a ich vek.
- Uistite sa, že hotel je skutočne vhodný pre deti. Väčšina hotelov má jasne uvedené podmienky na svojej webovej stránke.
- Pred cestou si vyžiadajte dodatočné potvrdenie z hotela, že akceptujú vašu rezerváciu. Napríklad v správe: „Cestujeme dvaja dospelí a dve deti vo veku 5 a 8 rokov. Prosíme o potvrdenie, že je naša rezervácia v poriadku.“ Majte potvrdenie vytlačené aj elektronicky.
Nepríjemnosti na dovolenke vedia poriadne pokaziť náladu a znepríjemniť pobyt. Preto radšej vždy dôsledne preverujte všetky informácie vopred, než vyrazíte na cestu. Predísť komplikáciám je vždy jednoduchšie, než ich riešiť priamo na mieste.