Značka DS priniesla dva nové modely: N4 a N8 sú zaujímavé duo - FOTO

Kým N4 je primárne spaľovacím vozidlom, crossover zvaný N8 je (zatiaľ) čisto elektrickým vozidlom.
Ds n8 detailne_12.jpg
Prezentácia DS N8 v DS Store v Lamači v Bratislave. Foto: SITA/Ján Hargaš

N8 a parametre

N8-čka stojí na STLA M platforme. Tá je primárne elektrická, batéria je vkladaná ako samostatný prvok, no po primontovaní vystužuje celú konštrukciu. Ide o typické kompromisné riešenie. Platforma má takpovediac zadné dvierka pre uplatnenie hybridných pohonných jednotiek. Zatiaľ je DS Automobiles odhodlaná predávať N8-čku ako elektromobil, ale osadenie plug-in hybridu platforma umožňuje. Ide o auto na 400V architektúre, ktorá je podľa technikov vyšperkovaná na maximum.

Úsporné a silné motory a batérie s vysokou kapacitou vzhľadom na svoju hmotnosť a veľkosť. Menšia baterka s kapacitou 73,7 kWh má hmotnosť 520 kg, 97,2 kWh je ťažšia len o 40 kg. Obe sú pritom NCM batérie. Menšia je dostupná len s FWD pohonom s výkonom 169 kW. Väčšiu kúpite ako FWD, tak AWD. FWD má výkon 180 kW, AWD 257 kW. FWD Long Range ponúkne teoretický WLTP dojazd 780 km, AWD o približne stovku menej. Ceny idú od 59-tisíc eur (mínus 2000 po odrátaní bonusu pri financovaní).

Ds n8 detailne_25.jpg
Prezentácia DS N8 v DS Store v Lamači v Bratislave. Foto: SITA/Ján Hargaš

DS N4

N4 je v porovnaní s N8 podstatne menším vozidlom, no taktiež ide o crossover. V preklade je to hatchback z nižšej strednej prémiovej triedy skrížený s SUV v tejto kategórii. Výsledný crossover môže byť ako hybridný, plug-in hybridný, tak čisto elektrický. Hybrid využíva základnú motorizáciu, ktorú nájdete naprieč všetkými značkami koncernu Stellantis. 1.2 s turbom v kombinácii so 6-stupňovým viacspojkovým automatom, v ktorého tele je integrovaný elektromotor. Výsledný výkon je do 107 kW.

Plug-in hybrid je z rovnakého cesta, akurát má v motore o valec viac, v prevodovke o stupeň viac a elektromotor je väčší a výkonnejší. Výsledný výkon je 165 kW. Najsilnejší je elektromobil s 58,3 kWh baterkou a výkonom 157 kW. Plug-in i električka dostali väčšie baterky ako doteraz pre väčšie dojazdy. Plug-in má 40 litrovú nádrž a 14,6 kWh baterku pre elektrický dojazd cez 80 km. Električka by mala vedieť prejsť do 440 km na nabitie. Model je po úpravách dizajnovo bližší s N8, v kabíne sa nič zásadné nemenilo. 4,4 metra dlhý crossover kúpite od 36-tisíc eur.

Firmy a inštitúcie: DS