Japonská automobilka Toyota plánuje v rámci svojich ambicióznych plánov pre batériové elektrické vozidlá vyrábať polovodičové batérie.
Rozšírenie batériového radu
Tie by mali skrátiť nabíjanie vozidiel na 10 a menej minút, uviedla spoločnosť vo vyhlásení. Na komerčné účely chce polovodičovú batériu uviesť už v roku 2027.
Toyota plánuje v roku 2026 dodať 1,5 milióna elektromobilov, pričom sa chystá rozšíriť svoj batériový rad elektrických vozidiel a vývoj technológií.
Elektromobily za 30-tisíc dolárov nebudú ziskové do konca desaťročia. Prečo sa riaditeľka General Motors mýli?
Vo svojom vyhlásení zároveň oznámila, že pracuje na inovácii lítium-iónových batérií a chce ponúknuť cenovo dostupnejšie možnosti.
Poháňané vodíkom
Automobilka je podľa svojich slov tiež zaviazaná k „vodíkovej spoločnosti“ a pokračuje v práci na modeloch poháňaných vodíkom, vrátane vozidiel s palivovými článkami. Výrobca automobilov tiež pracuje na biopalivách druhej generácie.
Výkonný riaditeľ Toyoty Kodži Sató sa vyjadril, že automobilka musí dobehnúť to, v čom v sektore elektromobilov zaostala.
Firma bude pravdepodobne čeliť ostrej kritike za svoje záväzky v oblasti zmeny klímy na stretnutí akcionárov v meste Tojota v strednom Japonsku, ktoré je naplánované na stredu, konštatuje agentúra AP.