Toto je Cadillac Elevated Velocity. Nič také šokujúce ešte Cadillac nevytvoril – FOTO

Tak ako v prípade konceptu Opulent Velocity, nepoznáme veľa detailov, avšak vieme, že Elevated Velocity je opäť elektrický model.
Cadillac Opulent Velocity concept vehicle
Toto je Cadillac Elevated Velocity. Nič také šokujúce ešte Cadillac nevytvoril. Foto: Cadillac Elevated Velocity

Dizajnéri a spolu s nimi aj inžinieri v Cadillacu už minulý rok preukázali, že vedia popustiť uzdu fantázie. Po minuloročnom koncepte Opulent Velocity prichádza celkom nový koncept crossoveru s krídlovými dverami a mimoriadnym zjavom na mimoriadne veľkých kolesách. Elevated Velocity nie je produkčný model, no je tu na to, aby šokoval a aby dokázal kam je až Cadillac v budúcnosti schopný zájsť v snahe získať si srdcia a peňaženky zákazníkov. 

Tak ako v prípade konceptu Opulent Velocity, nepoznáme veľa detailov, avšak vieme, že Elevated Velocity je opäť elektrický model. Cadillac si totiž uvedomil, že vďaka novým pravidlám hry, ktoré určujú elektrické motory a batérie môže zájsť do doteraz neprebádaných vôd v dizajne i komforte a aj v technických riešeniach.

Kým totiž pri štandardných spaľovacích motoroch máte nevyhnutne určené limity a obmedzenia prameniace zo zástavby spaľovacím motorom, nádržou, prevodovkou a systémom prenosu výkonu, pri električke je všetko celkom inak.

Séria V do novej doby

Séria V je už nejaký ten piatok alternatívou Cadillacu k výkonnostne a športovo ladeným modelom európskych prémiových značiek. Konkrétne stoja autá s písmenom V proti modelom divízie M a AMG od BMW a Mercedesu. Cadillac vybavil sériou V viacero svojich modelov vrátane Lyriqu a Optiqu – dvoch nových elektrických crossoverov. Športové danosti v kombinácii s najmodernejšou technikou a prémiovými možnosťami a doplnkami majú byť základnou myšlienkou aj tohto crossoveru. 

Technológie zajtrajška 

Elevated Velocity má ponúknuť vrcholné technológie, techniku i pohodlie bez ohľadu na to, kam vás otvorené cesty zavedú. Prináša tiež niekoľko zaujímavých doplnkov a tém, ktoré Cadillac nazval “módy.” Prvý je Welcome mode – jeho úlohou je pozdraviť vodiča prostredníctvom mäkkého bieleho svetla podlahy, sedadiel, prístrojového panela, dverí a volantu s otvorením veľkých krídlových dverí smerom nahor v rovnakom okamihu.

Elevate Mode je zvolený vodičom. Keď sa vodič rozhodne, auto sa stane autonómnym a interiér sa pretransformuje do zóny odpočinku pre pasažierov. V tomto móde sa ovládacie prvky vrátane volantu a pedálov skryjú a na zobrazovadlách sa ukážu údaje o vonkajšej teplote, vnútornej teplote a teplote tela vodiča pre optimalizáciu výkonu systému.

Svetlo prejde do červenej farby, no zároveň začne pulzovať osvetlením v kabíne tak, aby pomohlo posádke správne uvoľňujúco dýchať. Velocity Mode si vodič zvolí, keď sa rozhodne šliapnuť do pedálov. Svetlo sa stmaví a upriami pozornosť vodiča na vonkajšie vnemy, zobrazovadlá ukážu rýchlosť, čas, stav batérie, teplotu a navigačné informácie. 

Displej, volant a airbag v jednom

Zaujímavosťou konceptu je, že nevyužíva displeje v pravom zmysle slova ako to vidíme na moderných autách, kde sa displeje stávajú základom celého dizajnu. Nie, tu je hlavným zobrazovadlom displej, ktorý je súčasťou malého volantu. Tento displej nemá len zobrazovať, v sériovej podobe má byť spojený aj s airbagom. Niečo také bude nepochybne zložité na konštrukciu, ale v Cadillacu majú čas si nad tým lámať hlavičky, takže z toho možno niečo bude. 

Palcov nikdy nie je dosť

Preto ich má tento Cadillac rovno 24. 24-palcové disky kolies dotvárajú výnimočný zjav vozidla a dávajú mu svetlú výšku, ktorú si auto ešte môže upravovať vzduchovým podvozkom. Model má niekoľko jazdných módov vrátane e-Velocity módu, ktorý je odvodený od V-Módu spaľovacích V modelov.

Potom je tu Terra mód so zvýšením svetlej výšky, ale aj Sand Vision, ktorý by autu mal dodať možnosť vidieť aj napriek jazde v pieskovej búrke. No a posledný najzaujímavejší mód má názov Elements Defy. Ten slúži na očistenie karosérie od nečistôt a piesku. Auto sa má vedieť doslova “otriasť” ako pes a to prostredníctvom jemnej vibrácie za jazdy. 

Burgundy a Gull-wing

Dve slová, či skôr označenia, ktoré v slovenčine nemajú taký šmrnc, ale skúsme – vínovo červená farba interiéru autu dáva naozaj unikátny štýl, rovnako tak veľké krídlové dvere (v doslovnom preklade krídla čajky) zabezpečujúce pohodlné nastupovanie. V kabíne nájdete viacero prvkov tlačených 3D tlačiarňou, špecifické materiály i výnimočné schopnosti čistenia vzduchu na palube, aby v púštnej búrke, či v mestskom smogu posádka dostávala do pľúc iba čistý a akurátne vlhký vzduch. 

Firmy a inštitúcie: BMWCadillacMercedes