BRATISLAVA 13. septembra (WEBNOVINY) – Hneď pri prvom pohľade na toto auto vám musí byť jasné, že je to Citroën. Nie len to. Dokonca vám musí byť jasné, že je to nový Citroën C3. Napriek tomu, že prvý Citroën C3 vyzeral tak trochu ako dámska kabelka, je evidentné, že dizajn druhej generácie je evolúciou dizajnu prvej generácie. Auto nesie typické dizajnové prvky súčasných modelov značky Citroën a treba uznať, že dizajnérom sa ich podarilo vyskladať tak, že v konečnom dôsledku ide o celkom pekné auto.
Interiér
Interiér nového Citroënu C3 vyzerá naozaj hodnotne a v rámci segmentu malých automobilov z neho vyžaruje nadštandardný luxus. Najprv som si totiž myslel, že takto dobre vyzerá interiér iba preto, že testované auto malo najluxusnejšiu výbavu Exclusive. Ak sa však pozriete aj na verzie s nižšou úrovňou výbavy, budete podobne milo prekvapení. Samozrejme, že verzia Exclusive musí mať určité prvky, vďaka ktorým sa odlíši od lacnejších verzií, no už aj interiér modelov so základnou výbavou pôsobí na pohľad nadštandardne.
Nový Citroën C3 sa môže pochváliť množstvom odkladacích miest v interiéri. Do úložných priestorov na predných dverách sa zmestí dokonca aj 1,5 litrová PET fľaša. Nedá mi nespomenúť rádio. Samotný prehrávač mal síce ešte starý predný kryt, no auto malo príplatkový Hi-fi systém a ten hral naozaj nádherne. Rádio malo navyše USB port a AUX vstup. Nechýbala možnosť pripojiť telefón pomocou Bluetooth. Nie len že sa dal audiosystém využiť na telefonovanie v štýle „handsfree“, ale umožňoval dokonca prostredníctvom Bluetooth rozhrania prehrávať hudbu, ktorú máte uloženú vo svojom telefóne.
Čo sa týka priestrannosti interiéru, nemám žiadne výhrady. Sedenie je pohodlné a priestoru je všade dosť. Dokonca aj na zadných sedadlách. Jediná pripomienka by smerovala k nie práve najšťastnejšie vymyslenej lakťovej opierke, ktorá zavadzia pri radení „spodných“ rýchlostí (2, 4, R). Batožinový priestor ponúka v základnom stave objem 300 litrov. Po sklopení zadných sedadiel nevzniká rovná úložná plocha.
Motor
Na benzínovú „jedna-šestku“ nemôžem povedať naozaj nič zlé. Na svoj objem produkuje slušných 88 kW (120 k) a malému Citroënu C3 dodáva nadštandardnú dynamiku. Navyše je motor veľmi dobre odhlučnený. Za svoje služby si veľa neúčtuje. V meste by ste sa bez problémov mali zmestiť do výrobcom udávaných 8 litrov benzínu na 100 km a mimo mesta mu postačí 5 až 6 litrov, v závislosti na podmienkach a štýle jazdy. Po diaľnici sa spotreba pohybuje okolo siedmich litrov, pričom motor točí pri rýchlosti 130 km/h na piatom prevodovom stupni 4 000 ot./min.
Jazda
Toto je oblasť v ktorej Citroën kráča vlastnou cestou. Všetci sa snažia byť čo najviac športoví, no Citroën nie. Francúzske autá sa odjakživa vyznačovali nadpriemerným komfortom jazdy a Citroën bol v tejto oblasti vždy priekopníkom. Nový Citroën C3 je bezpochyby suverénne najkomfortnejšie auto vo svojej triede.
Na druhej strane, v extrémnych situáciách sa na hranicu možností podvozku auta dostanete o niečo skôr, ako pri konkurencii. Kto z majiteľov Citroënu C3 však chce bežne jazdiť športovo? Nebojím sa povedať, že žiaden. Kto má takéto ambície, nebude mať problém nájsť auto podobných rozmerov v rovnakej cenovej relácii s tvrdšie vyladeným podvozkom. Ak však niekto baží po komforte, no nechce veľké auto, pravdepodobne ani nemá inú možnosť, ako Citroën C3.
Resumé
Ak by som to mal zhrnúť, povedal by som to asi tak, že Citroën C3 prináša do segmentu malých automobilov poriadnu dávku elegancie, štýlu, luxusu a komfortu. Už sme si zvykli, že malé automobily dnes dôveryhodne imitujú autá nižšej strednej triedy, ale „C-trojke“ sa podarilo napodobniť strednú triedu. Konkrétne Citroën C5, ktorý vďaka rovnakému dizajnovému „jazyku“ pripomína nie len po dizajnovej stránke, ale nezaostáva ani eleganciou interiéru a komfortom jazdy.
Základná cena modelu – Citroën C3 1.1i Attraction: 9 290 €
Základná cena testovanej verzie – Citroën C3 1.6 VTi Exclusive: 13 690 €
Technické údaje:
Motor | |
Typ motora: | zážihový, radový |
Valce / ventily: | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3): | 1598 |
Najvyšší výkon (kW / ot./min.): | 88 / 6000 |
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ): | 160 / 4250 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 190 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): | 8,9 |
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km): | 8,0 / 4,9 / 6,0 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor (l): | 300 |
Objem nádrže (l): | 48 |
Pohotovostná hmotnosť: | 1075 |
Rozmer pneumatík: | 195/55 R16 |
Dĺžka (mm): | 3941 |
Šírka (mm): | 1728 |
Výška (mm): | 1524 |
Rázvor (mm): | 2466 |
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk