Citroën v Paríži uvedie na trh novú značku

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Citroën C Cactus koncept
Foto: Citroën

BRATISLAVA 19. júla (WEBNOVINY) – Citroën sa nechal inšpirovať úspechom jeho novo zavedenej divízie luxusných Citroënov s označením DS. Zatiaľ nepoznáme meno tejto novej značky. Odhalené bude až na parížskom autosalóne. Šéfdizajnér koncernu PSA, Jean-Pierre Ploué sa však pre Autocar vyjadril, že nová značka sa zameria na jednoduché modely. Nepôjde ale o akúsi „low-costovú“ značku, ako je napríklad Dacia pre Renault. Podľa jeho slov to bude značka jednoduchého a vynaliezavého dizajnu.

Podnet pre vznik tohto modelového radu vraj pochádza z legendárneho modelu 2CV, prezývaného tiež „kačka“. Tvorcovia sa však týmto autom nedali inšpirovať v oblasti dizajnu, ale jeho inovatívnym duchom. Dizajnovú inšpiráciu hľadali v koncepte C-Cactus, ktorý mali možnosť obdivovať návštevníci frankfurtského autosalónu v roku 2007. Pre Citroën samotný je toto auto príliš odvážne, no pod touto novou značkou sa možno dočká sériovej výroby.

Nová značka bude zameraná na mladších zákazníkov a na ľudí, pre ktorých je najdôležitejšia čistota dizajnu. Ako ich nazval Ploué, pre „iPod“ generáciu. Prvým modelom pod touto značkou by malo byť supermini, ktoré nahradí v ponuke nie príliš úspešný Citroën C2.

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Citroën