Slováci dovážajú mladšie ojazdené autá ako Česi, spomedzi značiek prevláda Škoda

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Škoda Auto
Foto: ilustračné, www.facebook.com

Na Slovensko sa v porovnaní s Českom dovážajú mladšie ojazdené vozidlá. Slováci aj Česi majú podobný záujem o značky ojazdených aut a veľké zastúpenie majú luxusné vozidlá. Vyplýva to z údajov za prvých deväť mesiacov roka 2024 od spoločnosti Cebia, ktorá monitoruje trh s ojazdenými autami.

Prvé miesto

Podľa Cebia, z ojazdených dovezených vozidiel je v ČR starších ako 10 rokov 49,03 % a na Slovensku je viac ako 10-ročných aut 30,47 %. Áut starších ako 15 rokov je u nás 14,06 % a v Česku 23,13 %. Autá vo veku 3 až 5 rokov tvoria na Slovensku 28,05 %, zatiaľ čo v Česku 16,06 %.

Spomedzi značiek je prvom mieste medzi dovezenými ojazdenými vozidlami automobilka Škoda s podielom takmer 24 %, nasleduje ju Volkswagen s podielom takmer 21 %.

Na Slovensku je na treťom mieste výrobca luxusných vozidiel Audi (7,16 %), v Česku je to Ford s podielom 6,6 %. Štvrté a piate miesto v oboch krajinách patrí opäť rovnakým značkám, a to BMW (6,79 % v SR a 5,75 % v ČR) a Mercedes-Benz (5,8 % v SR a 5,2 % v ČR). Vozidlá Audi v Česku sú na šiestom mieste s podielom 5,17 %.

Prevládajú biele vozidlá

Zaujímavé je aj porovnanie farieb dovezených ojazdených áut. Na Slovensku sú častejšie biele vozidlá, ako na českom trhu (29,1 % SR, 19,79 % ČR). Viac je aj čiernych aut, ktoré si na Slovensku nárokujú štvrtinu trhu (24,52 % SR, 18,09 % ČR).

Na druhej strane Česi majú väčšiu ponuku sivých (15,82 % SR, 21,78 % ČR) a modrých áut (8,64 % SR, 13,38 % ČR).

„Zatiaľ čo Slováci majú polovičný podiel strieborných áut (3,58 % na Slovensku, 7,52 % v Česku), majú takmer dvojnásobný podiel hnedých áut (6,58 % na Slovensku, 3,94 % v Česku),“ cituje tlačová správa riaditeľa spoločnosti Cebia Martina Pajera.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Cebia