BRATISLAVA 10. decembra (WN/PR) – Škoda Yeti získala titul „Auto roka 2010 Klubu motoristických novinárov (KMN) v Českej republike“. Rozhodla o tom nezávislá odborná porota zložená z 37 vybraných členov KMN na včerajšom gala večere v Prahe, pri príležitosti vyhlásenia výsledkov ankety.
„Zisk a právo na používanie titulu „Auto roka 2010 Klubu motoristických novinárov“ nás teší o to viac, že sa nový model Yeti stal historicky prvým SUV, ktorému bolo udelené takéto prestížne ocenenie,“ hovorí Jan Hurt, vedúci predaja značky Škoda pre strednú Európu. „To sa v minulosti nepodarilo žiadnemu inému automobilu z kategórie športovo úžitkových vozidiel, čo len potvrdzuje, že sme sa v prípade modelu Yeti vydali správnou cestou. Naše prvé české SUV bolo v ČR uvedené na trh v polovici júla tohto roku. K dnešnému dňu sa len v Českej republike rozhodlo pre vozidlo Škoda Yeti viac ako 2.400 zákazníkov (13.500 celosvetovo). Už po troch mesiacoch od uvedenia modelu Yeti na trh v ČR, si vozidlo drží pozíciu najpredávanejšieho vozidla v segmente SUV. Zisk titulu Auto roka 2010 KMN nie je jediným ocenením, ktoré nový model Yeti stihol získať od svojho uvedenia na trh. V Rakúsku a Švajčiarsku získala nová Škoda Yeti prestížne ocenenie Zlatý volant magazínu Auto Bild. Najčerstvejším víťazstvom je následný titul Auto Thropy z Nemecka, a to za čitateľmi najobľúbenejší importovaný terénny automobil“, dodáva Hurt.
Škoda Yeti zvíťazila so ziskom 223 bodov a s prehľadom porazila v tvrdej konkurencii automobily Opel Astra (164 bodov), Mercedes Benz triedy E (143 bodov), BMW X1 (136 bodov) a Volkswagen Polo (134 bodov). V prvom kole sa ankety zúčastnilo celkom 34 vozidiel, naprieč širokým spektrom značiek, ktoré boli na český trh uvedené v období od 21. októbra 2008 do 31. decembra 2009.
Anketu každoročne usporadúva Klub motoristických novinárov s cieľom oceniť najvýznamnejší nový automobil na českom trhu. Pri posudzovaní jednotlivých kandidátov sa hodnotili napr. tieto kritériá: celková konštrukcia a dizajn, bezpečnosť, hospodárnosť, jazdné vlastnosti a správanie na ceste, plnenie ekologických noriem, cena atď. Jedným z kritérií umožňujúcich porovnanie vozidiel najrôznejších tried a kategórií je tzv. value for money – hodnota získaná za vynaložené peniaze.
Text tlačovej správy a fotografie vozidla Škoda Yeti sú voľne k dispozícii na oficiálnom media serveri Škoda Auto (https://www.skoda-storyboard.com/en/media-room/en/_layouts/Skoda.PRPortal/homepage.aspx).