Bugatti Bolide č. 40
Štyridsiaty exemplár modelu z pohľadu výrobcu uzatvára kapitolu a z nášho pohľadu možno uzatvára aj dve kapitoly. Jedna súvisí s využívaním motora W16 v motoristickom športe a tá druhá v sériových autách. W16 totiž po ukončení výroby modelu Bolide nemá pokračovanie.

Výnimočný roadster BMW Z4 končí. Final Edition na rozlúčku - FOTO
Následnícky model auta menom Chiron zvaný Tourbillon totiž využíva motor V16 s atmosférickým plnením a objemom až 8,4 litra. V ňom je navyše súčasťou hybridného systému, takže ide o celkom iný koncept, v ktorom dominuje názov podieľajúcej sa firmy na vývoji a výrobe – Cosworth. Jediné spoločné majú tieto motory počet valcov, i keď ich usporiadanie je iné.
Bolide s poradovým číslom 40. šiel do rúk utajenému zberateľovi, ktorý má vo svojej zbierke aj vzácny pretekársky špeciál značky zvaný Bugatti Type 35, ktorý sa ukázal svetu pred vyše sto rokmi a doteraz drží titul najúspešnejšieho pretekárskeho auta všetkých čias. Za posledný Bolide zberateľ zaplatil 4 milióny eur a aj keď je možné, že sa na ňom odvezie, väčšinu času auto pravdepodobne strávi skryté pred zrakmi verejnosti. Už len tým, že na pretekársky okruh ho musia viesť na prívese…
Mimochodom, motor W16 ešte stále nemusí byť pochovaný. Bugatti totiž túto pohonnú jednotku s podvozkom i ďalšími súčasťami bude v obmedzenom množstve naďalej vyrábať a nielen pre potreby vozidiel s týmto motorom ako náhradný diel, ale skôr ako kusovú zákazkovú výrobu pre jednotlivcov v rámci špeciálnych projektov akým je aj Bugatti Brouillard.
