BRATISLAVA 16. septembra (WEBNOVINY) – Po technickej stránke vychádza Carrera GTS z Carrery S. Poháňa ju teda atmosférický plochý šesťvalec s objemom 3,8 litra. Produkuje však 300 kW (408 kW), čo je o 17 kW (23 k) viac, ako produkuje motor v Carrere S. Za nárastom výkonu stojí prepracované sacie potrubie, ktoré obsahuje šesť klapiek (Carrera S má iba jednu), ktoré menia charakteristiku potrubia v závislosti od otáčok motora. Krútiaci moment s hodnotou 420 Nm je tak dostupný už pri 4200 ot./min., (pôvodne 4400 ot./min.). Poháňané sú kolesá iba zadnej nápravy a to prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky, alebo sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky PDK.
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Zvonku sa Carrera GTS líši predným nárazníkom s čiernym spojlerom a čiernymi nástavcami prahov. Výfuk je tiež lakovaný čiernou farbou. Jeho koncovky sú však leštené a potiahnuté špeciálnou vrstvou nanočastíc. Najpodstatnejší je však fakt, že Carrera GTS má o 44 mm širšiu karosériu, rovnako ako modely s pohonom všetkých štyroch kolies, a jazdí na originálnych 19-palcových čiernych diskoch kolies s centrálnou maticou a leštenými okrajmi. Nechýbajú nápisy na dverách „Carrera GTS“.
Vďaka vyššiemu výkonu sa nepatrne zlepšili aj dynamické parametre auta. Maximálna rýchlosť narástla o 4 km/h na výsledných 306 km/h a zrýchlenie z nuly na stovku sa skrátilo o 0,1 sekundy. Carrera GTS je tak s prevodovkou PDK a s paketom Sport Chrono Plus na stovke iba za 4,2 sekundy. To všetko pri spotrebe iba 10,2 litra benzínu na 100 km.
Výstavnú premiéru bude mať Carrera GTS na autosalóne v Paríži. Predávať sa začne už v decembri. Na nemeckom trhu bude cena začínať na úrovni 104 935 € za verziu kupé a 115 050 € za kabriolet.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk