Porsche 918 Spyder sa bude vyrábať

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Porsche 918 Spyder
Foto: Porsche

BRATISLAVA 29. júla (WEBNOVINY) – Jedným z najväčších prekvapení tohtoročného ženevského autosalónu bol nepochybne tento koncept hybridného superšportu, ktorý Porsche dokonale utajovalo do poslednej chvíle. Na verejnosti sa prvýkrát objavil až na súkromnej akcii koncernu Volkswagen v predvečer ženevského autosalónu. Porsche pôvodne predviedlo toto auto ako ukážku svojich konštruktérskych a dizajnérskych schopností, no reakcie verejnosti boli tak ohromujúce, že sa v Porsche rozhodli pre sériovú výrobu tohto modelu. Priamo na autosalóne totiž vyjadrilo svoj predbežný záujem približne 2000 potenciálnych kupcov.

Porsche 918 Spyder je poháňané 3,4 litrovým vidlicovým osemvalcom s výkonom 368 kW (500 k). Ten je však dopĺňaný trojicou elektromotorov s celkovým výkonom 160 kW (218 k), čo predstavuje kombinovaný výkon 528 kW (718 k). Táto výkonná hybridná pohonná sústava dokáže Porsche 918 Spyder rozbehnúť na stovku iba za 3,2 sekundy a umožňuje mu dosiahnuť maximálnu rýchlosť 320 km/h. Pri ekonomickom štýle jazdy pritom dokáže toto Porsche jazdiť so spotrebou iba 3 litrov benzínu na 100 km.

Porsche 918 Spyder
Foto: Porsche

Foto: Porsche

Porsche 918 Spyder
Foto: Porsche

Foto: Porsche

Porsche 918 Spyder
Foto: Porsche

Foto: Porsche

Porsche 918 Spyder
Foto: Porsche

Foto: Porsche

Spaľovací motor a zadný elektromotor poháňajú prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky PDK zadné kolesá. Dvojica zvyšných elektromotorov má na starosti predné kolesá. Ak vás náhodou nič z tohto nepresvedčilo o „plnokrvnosti“ hybridného Porsche, možno vás presvedčí argument automobilky, že 918 Spyder je na Nürburgringu rýchlejšie, ako Carrera GT.

Auto funguje v štyroch režimoch. V prvom (E-drive) ho poháňajú iba elektromotory. V druhom (Hybrid) je auto poháňané aj motorom aj elektromotormi, no väčší dôraz sa kladie na ekonomickosť prevádzky. V treťom režime (Sport Hybrid) tak isto fungujú obidva pohony, no dôležitá je dynamika jazdy. V poslednom režime (Race Hybrid) je všetko podriadené maximálnym výkonom a elektromotory ešte pomáhajú spaľovaciemu motoruzrýchľovať pomocou funkcie „E-boost“.

Porsche 918 Spyder sa bude vyrábať priamo v Zuffenhausene. Jeho predpokladaná predajná cena je 500 000 €. Kedy sa však začne predaj zatiaľ nie je známe. Najbližšie sa koncept 918 Spyder objaví na verejnosti už v auguste v kalifornskom Pebble Beach.

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Porsche