Obrovský Hyundai Ioniq 9 sa prvýkrát naživo ukázal na Slovensku - FOTO

Ioniq 9 je čerstvá novinka a spolu s novým Santa Fe a Stariou tvorí trio najväčších osobných vozidiel v ponuke výrobcu.
Hyundai_ioniq_9_14.jpg
Elektromobil Hyundai Ioniq 9 je čerstvá novinka, ktorého silnými stránkami sú svojský dizajn, priestranná kabína, technológie a masívna baterka. Foto: Ján Hargaš.

Hyundai Slovensko organizoval počas uplynulého víkendu každoročné podujatie na Slovakiaringu s názvom Môj deň s Hyundai.

Podujatie ponúka fanúšikom a majiteľom áut značky i odbornej verejnosti možnosť zažiť to najzaujímavejšie, čo automobilka ponúka. Od jázd na okruhu so športovými modelmi, cez jazdenie s najnovšími autami značky až po výstavnú premiéru nového modelu. 

Hyundai Ioniq 9 s poriadnou batériou a veľkým dojazdom

Ioniq 9 je čerstvá novinka a spolu s novým Santa Fe a Stariou tvorí trio najväčších osobných vozidiel v ponuke výrobcu. Kým Santa Fe a Staria ponúkajú spaľovacie a hybridné motorizácie, Ioniq 9 je čisto elektrický model. Jeho silnými stránkami je svojský dizajn, priestranná kabína, technológie a masívna baterka. Tá má pri každej výbave rovnakú kapacitu 110,3 kWh, využiteľná kapacita je 106 kWh.

Lítiovo-iónová polymérová batéria s NCM (nikel, kobalt, mangán) chémiou využíva prizmatické články. Vozidlo stojí na 800V architektúre s označením E-GMP, ktorá mu umožňuje extra rýchle nabíjanie s výkonom až do 350 kW pri jednosmernom prúde a 11 kW pri striedavom prúde.

Model pritom možno nabíjať na 400V i na 800V nabíjačkách. Dojazd sa v závislosti od obutia a počtu motorov pohybuje od 600 do 620 km podľa WLTP, reálny dojazd by sa mal dostať k 480 km na nabitie. 

Obor s pixelovou maskou a prijateľnou hmotnosťou

Celková dĺžka vozidla je 5060 mm, šírka 1980, výška 1790 mm a rázvor je 3130 mm. Model výrobca ponúka v 6- a 7-miestnom usporiadaní. Batožinový priestor i za tretím radom sedadiel je 338 litrov, no pointou auta nie je objem kufra, ale plnohodnotné sedenie v troch radoch a naozaj vzdušná kabína.

Všetky verzie majú aj predný úložný priestor (frunk) na nejaké tie drobnosti spojené s vozidlom – objem je 88 l pri RWD a 52 l pri AWD verziách Hmotnosť auta rozhodne nie je malá, no vzhľadom na veľkosť batérie a celkovú veľkosť auta je prijateľná. Prémioví výrobcovia vedia v tejto veľkosti a priestrannosti zájsť ešte o pár stoviek ďalej.

Verzia s pohonom iba zadnej nápravy si píše hmotnosť od 2470 kg, najťažší model s plnou výbavou v AWD vyhotovení má 2744 kg. Maximálna prípustná hmotnosť je v tom prípade 3,32 tony. AWD verzie utiahnu príves s hmotnosťou do 2500 kg, RWD zvládne oficiálne o 900 kg menej. 

Výkon v rozmedzí od slušného po veľký

Slovenský import značky ponuku RWD verzie oklieštil iba na jeden výbavový stupeň. RWD-čko kúpite jedine so základnou výbavou Style. Zadný elektromotor dodá 160 kW (218 k) a 350 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 je tak 9,4 sekundy, čo na spaľovacie SUV nie je najhoršie, ale pri elektromobile to nie je úplne najlepšie. Práve preto sú v ponuke ďalšie dve AWD verzie.

Slabšia dodá 226 kW (308 k) a 605 Nm, čo auto v šprinte na stovku zrýchli o necelé tri sekundy na 6,7 s. Najsilnejšia verzia uberie z tohto času ešte poldruha sekundy. AWD modely dosiahnu rýchlosť 200 km/h, RWD-čko 190 km/h. 

Hyundai_ioniq_9_07.jpg
Najzaujímavejšími technologickými vychytávkami modelu je digitálny NFC kľúč, OTA aktualizácie, FoD funkcie. Foto: Ján Hargaš.

Výbava s bežnými i vzácnejšími prvkami

Model Ioniq 9 má mimoriadne veľké dvere v druhom rade pre komfortnejšie nastupovanie aj do tretieho radu, sedadlá možno rôzne sklápať a upravovať pre čo najväčšiu variabilitu a pohodlie.

Najzaujímavejšími technologickými vychytávkami modelu je digitálny NFC kľúč, OTA aktualizácie, FoD funkcie, ktoré si môžete prikúpiť neskôr – špeciálne osvetľovacie sekvencie a podobne, AI hlasovú asistenciu, ale tiež otočné sedačky v druhom rade, či sterilizačnú priehradku, digitálne zrkadlá znižujúce odpor vzduchu a ďalšie. 

Ceny vysoké, no výbavy a možnosti tiež

Vrcholný model značky Ioniq 9 na našom trhu ponúka ako základnú výbavu Style za cenníkových 69950 eur (RWD 218 k). Bonus 1500 cenu skresá na 68 450 eur ale je podmienený využitím značkového financovania.

Už výbava Style ponúkne predné Full LED svetlá, disky s rozmerom 19 palcov, základné 7-miestne usporiadanie, navigáciu s 12,3 palcovými displejom infotainmentu i s rovnako veľkým digitálnym prístrojovým štítom sediacim na zaoblenom paneli na vrchu palubnej dosky.

Konektivita CarPlay a Android auto i Blue Link, no tiež V2L (vehicle to load) možnosť so zástrčkou s napätím 230V, trojzónovú klímu, tepelné čerpadlo, balík asistentov, airbagov a podporu funkcie zjednodušeného nabíjania Plug and Charge. 

Vyššia výbava Premium pridá pohon aj prednej nápravy, kožené čalúnenie, head-up displej, jeden palec navyše pri diskoch, ale tiež 4 kamery okolo auta, digitálne spätné zrkadlo v strede, Bose audio a ANC-R potláčanie hluku v kabíne, no tiež inteligentné Full-LED predné svetlá.

Premium 4×4 s výkonom 308 k je za 81 450 eur. Najvyššia výbava Calligraphy ponúkne aj “prezidentské” kreslá v druhom rade a najsilnejšiu motorizáciu s výkonom 428 k. 6-miestne vyhotovenie kúpite od 85 450 eur, 428 koní je od 86 450 eur. 

Firmy a inštitúcie: Hyundai