Nové výsledky nárazových testov Euro NCAP

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Euro NCAP
Foto: Euro NCAP

BRATISLAVA 28. augusta (WEBNOVINY) – Myslím, že môžeme byť iba radi, že s iným ako s päťhviezdičkovým hodnotením už nové autá z laboratórií organizácie Euro NCAP v podstate ani neodchádzajú. A to Euro NCAP v minulom roku zaviedlo novú, prísnejšiu metodiku testovania. Nie je však päť hviezdičiek ako päť hviezdičiek. Pozrime sa lepšie, koľko bodov získali spomínané novinky v jednotlivých kategóriách.

Citroën C4

Nový Citroën C4 exceloval v oblasti asistenčných systémov, kde získal až 97 %, čo je najlepší výsledok spomedzi tejto štvorice testovaných áut. Pochváliť sa tiež môže veľmi dobrou ochranou dospelých pri členom náraze. Pri náraze zboku bola slabšie chránenú hruď pasažierov na predných sedadlách. Ochrana detí je tak isto na uspokojivej úrovni. O ochrane chodcov sa to však povedať nedá. Zatiaľ čo nárazník je mäkký a pre chodcov nepredstavuje nebezpečie, nepríjemné poranenia im môže spôsobiť tvrdá kapota.

Honda CR-Z

Hybridná Honda CR-Z bola najlepšia v ochrane chodcov, kde získala 71 %. Uspokojivé výsledky tiež dosiahla v ochrane cestujúcich na predných sedadlách aj v oblasti asistenčných systémov. Horšie to však bolo s ochranou detí na zadných sedadlách. Zaujímavosťou však je, že test ochrany pasažierov vpredu a vzadu sa musel vykonať osobitne, pretože pri normovanej polohe predných sedadiel sa na tie zadné nevošla autosedačka.

Hyundai ix35

Najnovšie SUV od Hyndaiu bolo zas najlepšie v ochrane detí. Na druhej strane, ako je to už pri SUV zvykom, najhorší výsledok zaznamenalo pri ochrane chodcov. Za pochvalu tiež stojí ochrana pasažierov vpredu pri čelnom náraze. Pri bočnom náraze na stĺp sa však Hyundaiu ix35 dostatočne nenafúkol bočný airbag, pretože sa zachytil o časť čalúnenia. Kvôli tomu teda v Euro NCAP označili ochranu hrudníka pri bočnom náraze za hraničnú.

Suzuki Swift

Nová generácia veľmi populárneho Suzuki Swift si oproti predchodcovi výrazne polepšila. Dokonca sa môže pochváliť najlepšou ochranou cestujúcich na predných sedadlách z tejto štvorice, keďže si od porotcov Euro NCAP vyslúžilo až 94 %. Rovnako ako aj u ostatných áut, ani v prípade Swiftu nebola ideálne chránená hruď cestujúcich pri bočnom náraze na stĺp.

Ochrana dospelých

Ochrana detí

Ochrana chodcov

Asistenčné systémy

Citroën C4

90%

85%

43%

97%

Honda CR-Z

93%

80%

71%

86%

Hyundai ix35

90%

88%

54%

71%

Suzuki Swift

94%

82%

62%

71%

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Euro NCAP European New Car Assessment Programme