Šiltovky ako súčasť športového odevu hráčov bejzbalu sa už dávno rozšírili do celého sveta a naďalej si žijú svojim životom. Myšlienka, že by šiltovky nosili aj autá nie je nová, no obvykle sa vyskytovala v animovaných seriáloch.
Nissan však túto praktickú ochranu pred slnkom nielenže nainštaloval na auto ako prvý, najmä ju povýšil z módneho doplnku, či tienidla na praktický doplnok slúžiaci v prospech samotného automobilu.
Šiltovka ne-šiltovka
Samozrejme, šiltovkou tento výsuvný panel nad čelným sklom nazývame azda len my. No do istej miery to je tienidlo pre čelné sklo. Akurát jeho účel je iný. Ide totiž o rozšíriteľný solárny panel, ktorý je umiestnený v zvýšenej streche vozidla typu Kei menom Nissan Sakura.

Toyota Land Cruiser FJ je najmenší prírastok do rodiny. Vyzerá ako SUV, ale je to pravý offroad - VIDEO, FOTO
Tento drobný automobil je na trhu tri roky a Nissan teraz predstavil jeho novú verziu. Volá sa Ao-Solar Extender, teda solárny rozširovač, ktorý zväčšuje plochu solárnych panelov v streche. Tie dokážu aj s rozšírením generovať pekných 500 W výkonu, čo môže znamenať až 3000 km dodatočného dojazdu ročne.
Údaje Nissanu pritom hovoria, že užívatelia Sakuru používajú primárne na veľmi krátke trasy do školy, do práce, do obchodov a podobne. Väčšine z nich by tak dojazd 3000 km z panelov reálne stačilo na celoročný nájazd. Aj tým, ktorí s malou Sakurou najazdia viac ako 3000 km za rok však táto súprava panelov môže výrazne zjednodušiť život a dodať im väčšiu voľnosť.
500 Wattov
Rozšíriteľný solárny panel dosahuje maximálny výkom 500 W, teda 0,5 kW. Ide teda o pomalé ale zároveň šetrné nabíjanie vozidla. Rozšíriteľná časť, ktorá zo strechy vylezie elektricky bez potreby vystupovať z vozidla sa dá používať iba keď je automobil zaparkovaný. Podmienkou je, aby nebola zhoršená poveternosť, ktorá by mohla panelu uškodiť (dážď, silný vietor).

Porsche predstavilo nový Macan GTS - ešte silnejší a ešte bližšie k Turbu - VIDEO, FOTO
Solárny panel pokrývajúci celú strechu vozidla však funguje aj za jazdy a pôsobí zároveň ako predlžovač dojazdu. Výkon v zatiahnutom stave je pri ideálnych podmienkach 300 W. V prípade zamračeného počasia a dažďa dokáže panel zatiahnutý panel stále generovať energiu – približne 80 W. Generovať energiu nedokáže v podzemnej garáži a v noci… Keď je panel vysunutý, zároveň chráni čelné sklo pred priamym slnečným žiarením a znižuje prehrievanie interiéru, čím pomáha autu a jeho dojazdu aj znížením záťaže na prípadné klimatizovanie vozidla.




