Leapmotor oficiálne vstupuje na slovenský trh: Iba ďalšia „Čína“ alebo niečo viac? - FOTO

Firma vznikla len v roku 2015, ale jej ťah na bránu je doslova neuveriteľný.
Leapmotor_oficialne_na_slovensku__c10_01.jpg
Leapmotor C10. Foto: Ján Hargaš.

T03 a B10

Pozrite, T03 je malé auto s celkovou dĺžkou sotva cez 3,6 metra. Nebude to teda žiaden predajný trhák a nie je to ani auto pre rodinu. To však neznamená, že nemôže zamútiť vodu. Je zároveň čisto elektrickým autom s predným elektromotorom s výkonom 95 koní. Jeho cena štartuje na úrovni 17 900 eur (so značkovým financovaním).

V cene máte kopu výbavy, dojazd 265 kilometrov a prekvapivo bohatú sadu asistenčných systémov. Auto tiež disponuje OTA navigáciami a narozdiel od mnohých iných modelov v tejto veľkosti, využíva vysoký podiel vysokopevnostných a ultra vysokopevnostných ocelí a má ešte aj panoramatické strešné okno. 

B10 – B10 je SUV patriace do segmentu C. Neskôr príde aj nižšia hatchback verzia s označením B5. B10 má 4,52 metra a je blízkym konkurentom pre Elroq od Škody. Cena začína na 28 990 eur. Batéria má 56,2 kWh. Auto poteší bohatou výbavou a veľkým vnútorným priestorom. 

Leapmotor_oficialne_na_slovensku__b10.jpg
Pohľad na interiér Leapmotora B10. Foto: Ján Hargaš.

C10 a C10 EREV

C10-tka je typickým SUV v strednej triede. S T03 nemá okrem značky prakticky nič spoločné. Stojí na vlastnej platforme a kúpite ho od 34 490 eur. Využíva LFP batériu s dojazdom 425 km. V EuroNCAP crash testoch získal 5 hviezd. Jeho EREV verzia využíva spaľovací atmosférický motor s objemom 1.5 litra, ktorý je priamo spojený s generátorom a nemá prepojenie na kolesá.

O pohon sa stará zadný elektromotor s rovnakým výkonom 160 kW ako pri elektrickej verzii. Kombinovaný dojazd tohto modelu je cez 900 km. Poskytuje výhodu elektrickej jazdy s dojazdom spaľovacieho auta. EREV je za rovnakú cenu ako električka. 

Firmy a inštitúcie: Leapmotor