Leapmotor oficiálne vstupuje na slovenský trh: Iba ďalšia „Čína“ alebo niečo viac? - FOTO

Firma vznikla len v roku 2015, ale jej ťah na bránu je doslova neuveriteľný.
Leapmotor_oficialne_na_slovensku__c10_01.jpg
Leapmotor C10. Foto: Ján Hargaš.

Leapmotor je názov čínskej automobilky, ktorý už istú dobu automobilové médiá skloňujú. Je to preto, lebo značka už na slovenskom trhu pôsobí niekoľko mesiacov a už rok vieme, že okrem západných európskych trhov mieri aj k nám. Dokonca sa vám už mohlo podariť stretnúť niektoré jej autá v našich uliciach, nehovoriac o uliciach v zahraničí.

No oficiálne oznámenie príchodu, ako to automobilky z Číny toho roku urobili už mnohokrát, tak to zatiaľ chýbalo. Ten deň ale nastal. Nastal po dôležitom autosalóne v Mníchove a nastal až vtedy, keď Leapmotor mohol vstup na trh spojiť rovno aj s uvedením tretieho modelu do ponuky a celkom nového pohonného systému pre jeden z pôvodných dvoch modelov. 

Čo je to ten Leapmotor?

Leapmotor je z angličtiny odvodený názov firmy, ktorá vznikla len v roku 2015. Má teda symbolických desať rokov. Jej ťah na bránu je však doslova neuveriteľný. Firma vzišla z IT sveta a v priebehu niekoľkých rokov si svoje meno zapísala veľkými písmenami do novodobej éry čínskeho automobilizmu.

Pred niekoľkými mesiacmi Leapmotor prekonal miľník 1 milión vyrobených vozidiel. No už budúci rok sa očakáva, že prekoná hranicu 2 milióny predaných áut. Recept na úspech na domácom trhu je kombinácia mimoriadne lákavých cien s pokročilými technológiami.

I keď na našom trhu tieto autá nevedia byť také lacné (clá a “cestovné), stále dokážu ponúknuť skutočne zaujímavý pomer ceny a protihodnoty. I keď firma rastie v štýle typického start-upu, neznamená to, že by bola postavená na vratkých nohách. 

Leapmotor_oficialne_na_slovensku_t03_13.jpg
Leapmotor B10 a T03. Foto: Ján Hargaš.

Čo má s Leapmotor Stellantis?

Jednou z tých pomyselných “nôh,” na ktorých pevne stojí je práve globálny hráč menom Stellantis. Ten je menšinovým vlastníkom spoločnosti a zároveň väčšinovým vlastníkom jej vetvy, ktorá sa stará o trhy mimo domovskej Číny. To znamená, že Leapmotor využíva celé distribútorské know-how a celú distribútorskú sieť Stellantisu, čo v našich končinách znamená dve slová: Emil Frey.

Firma starajúca sa o import všetkých veľkých značiek Stellantisu (Fiat, Peugeot, Opel, Citroen, Jeep, Alfa Romeo…) poskytuje novej značke Leapmotor celú svoju silu na Slovensku. To znamená predajné a servisné miesta i logistické centrum v Lozorne. 

Modelové portfólio sa zväčšuje

Všetko to začalo modelmi T03 a C10. Obidve autá s elektrickým pohonom, jedno v segmente A, druhé v segmente D. Veľkú medzeru medzi nimi čoskoro vyplnia modely B10 a neskôr B5, no Leapmotor plánuje do dvoch rokov ešte ďalšie dva modely. Ich dizajn a parametre zatiaľ nepoznáme, no vieme, že prídu v roku 2026 a pôjde o zástupcov v segmente B.

Rozmerovo by tak mali byť okolo, alebo tesne nad 4 metre. Zároveň výrobca do Vodárenského múzea, kde uvedenie značky na trh prebiehalo, priviezol aj jedinú spaľovaciu alternatívu v ponuke automobilky – model C10 EREV/REEV. 

Firmy a inštitúcie: Leapmotor