V porovnaní so „štandardným” Jeskom ale aj v porovnaní s modelom Jesko Attack, z ktorého vychádza je modelom s vyšším výkonom, s nižšou hmotnosťou, vylepšenými brzdami a podvozkom, ešte lepšou aerodynamikou a okruhovo orientovaným interiérom. Je to skrátka pretekársky špeciál. Avšak s platnou homologizáciou.
Jesko von Koenigsegg, je 86-ročný otec zakladateľa značky Koenigsegg Christiana. Christian von Koenigsegg pri príležitosti jeho 80-tich narodenín pomenoval svoje nové hyperšportové auto práve po ňom. Jesko von Koenigsegg bol celoživotný fanúšik koní a nielen to, bol aj džokejom. Svoje posledné preteky odjazdil v roku 1976 na koníkovi menom Sadair’s Spear. A príbeh je vysvetlený.
Aerodynamika vládne nad všetkými koníkmi
Aerodynamika je kráľovnou moderných hyperšportových áut. Iné to nie je ani v prípade tohto hnedáka. Najvýraznejším prvkom aera nového modelu je nepochybne zadné zdvojené aktívne krídlo, ktoré bolo stvorené tak, aby nadväzovalo na prúd vzduchu vedúci pod autom a zároveň krotilo turbulencie od blatníkov.

Na začiatku príbehu i nosa tohto aerodynamického monštra sú upravené predné väčšie predné lamely na nárazníkoch prerezávajúce sa prichádzajúcim vzduchom. Konštruktéri modelu pomohli lepšie dýchať prostredníctvom väčších otvorov v kapote a upravenými oblúkmi blatníkov. Oba tieto body pomáhajú ako chladeniu, tak prítlaku.
Spolu s tlmičmi Triplex vpredu a s aktívnym nastavovaním svetlosti zároveň pomáhajú úprave jazdných vlastností. Vzadu je upravená kapota motora a pridaná Gourneyho klapka
Pohon: viac výkonu a typická švédska obsesia biopalivom
Pohonná jednotka je stále rovnaká päťlitrová twin-turbo V8 spojená s LST prevodovkou poháňajúca zadnú nápravu. Motor disponuje zvýšeným maximom výkonu na úrovni 969 kW (1318 k). Pri použití biopaliva E85 sa výkon zvýši na 1212 kW (1647 k).
LST prevodovka má v názve „rýchlosť svetla” (Light Speed Transmission). Christian von Koenigsegg o prevodovke hovorí ako o technologickom prielome a má na to dôvod. Prevodovka je odvodená od štandardnej športovej dvojspojkovej prevodovky, akurát má tých spojok 7 pre 9 prevodov vpred. LST nevyužíva zotrvačník, na vyváženie pohybu má samotné komponenty prevodovky, ktoré sa dokážu točiť s rýchlosťou 46 000 ot/min.
Prevodovku si môžeme predstaviť ako blúdisko z ktorého vedie niekoľko ciest cez padacie mosty. Kamkoľvek sa vydáte, k cieľu vedie cesta cez jeden alebo viacero mostov. To z ktorej strany z blúdiska vyleziete tak určujú aktuálne spustené padacie mosty.

Nové autá od Audi hnevajú zákazníkov najviac. Značka dostala v štúdii nepríjemné vysvedčenie – FOTO
Prevodovka môže mať zapojenú jednu i viacero spojok. Zmena z jedného prevodu na ľubovoľný druhý trvá vďaka bleskurýchlej aktuácii spojok iba dve milisekundy. Prevodovka ako jeden z mála komponentov neprešiel žiadnymi úpravami.
Zato sa konštruktérom podarilo znížiť hmotnosť vozidla o dodatočných 35 kg, čo znamená, že posunuli pomer výkonu k hmotnosti ešte pod ikonickú métu jedna k jednej (1:1).
Okruhový špeciál s homologizáciou
Koenigsegg Saddair’s Spear dokázal počas prvých testov prekonať na okruhu Gotland Ring rekord stanovený modelom Jesko Attack o 1,1 sekundy. Za to môžu aj zníženia hmotnosti v interiéri, kde naozaj nenájdete nič, čo by nebolo vyslovene nevyhnutné. Koenigsegg znížil množstvo použitej zvukovej izolácie (-2,6 kg) a viacero komponentov z karbónových vláken prešlo úpravou, ktorá plynie z nového postupu pri konštrukcii z tohto materiálu (vrátane sedadiel). Tam Koenigsegg ušetril ďalších 1,3 kg.

Ďalšiu redukciu hmotnosti dosiahol tým, že ovládanie prevodovky je možné iba pádlami pod volantom. Ale USB konektor, indukčnú nabíjačku a dva displeje i parkovací asistent na palube zostali. Nie ste predsa barbari… Otázkou výkonu v tejto kategórii áut tak zostáva už len jediné – hmotnosť užívateľa. Čím bude odľahčenejší, tým rýchlejšie auto pôjde.