BRATISLAVA 15. mája (WEBNOVINY) – O Hyundaii Elantra sme už písali dávnejšie. Presnejšie pred rokom. Vtedy mala nová Elantra výstavnú premiéru pre domáci juhokórejský trh. V tom čase však ešte nebolo isté, či sa Elantra dostane aj do Európy. V Európe má totiž Hyundai v segmente C nasadený celkom úspešný model s označením i30. Ten sa ale vyrába iba ako hatchback a kombi a tak sa vedenie rozhodlo, že štvordverový sedan Elantra vyplní túto malú medzeru v segmente C aj na európskom trhu.
Dizajn piatej generácie Hyundaia Elantra je ovplyvnený súčasnou dizajnovou filozofiou automobilky – „fluidic sculpture“, vďaka čomu nová Elantra skvelo zapadne do aktuálnej rodiny automobilov značky Hyundai. Elantra sa môže pochváliť nízkym aerodynamickým odporom, ktorého koeficient má hodnotu iba 0,28.
Nový Hyundai Elantra má dĺžku 4 530 mm, pričom až 2 700 mm z toho predstavuje rázvor osí kolies. To je o 5 cm viac, ako má Hyundai i30. Nová i40-tka má zas o 7 cm dlhší rázvor, ako Elantra. Šírka 1 775 mm je zhodná s modelom i30 a s výškou 1 445 mm je Elantra o 3,5 cm nižšia, ako i30.
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Zatiaľ jedinou ohlásenou motorizáciou novej Elantry je nový celohliníkový štvorvalec Gamma. Motor z objemu 1,6 litra produkuje výkon 97 kW (132 k) pri 6 300 ot./min. a maximálny krútiaci moment s hodnotou 158 Nm vrcholí pri 4 850 ot./min. Kombinovaná spotreba tohto agregátu je v prípade štandardnej manuálnej prevodovky 6,4 litra benzínu na 100 km. Za príplatok je k dispozícii aj šesťstupňový automat. Elantra s automatickou prevodovkou spotrebuje na 100 km rovných 7 litrov benzínu.