DS Automobiles koncom minulého roka predstavil sériovú podobu svojho nového vrcholného modelu. DS N°8 je už oficiálne v predaji aj na Slovensku. Doterajší vrcholný model zvaný DS 9 bol aj u nás k dispozícii so spaľovacími a plug-in hybridnými motorizáciami. Veľkým úspechom však nebol.
O klasický sedan s francúzskou eleganciou a koncernovou technikou nebol extra veľký záujem a tak toto auto ustúpilo novému. DS N°8 je síce autom s menšou celkovou dĺžkou, no rozhodne to nie je menšie auto. Navyše je výhradne elektrické a má dizajn, ktorý možno opísať všetkými slovami len nie tradičný a klasický. A to by mu v ťažkej európskej i čínskej konkurencii rozhodne mohlo pomôcť.
Crossover, ktorý sa tvári, že sa tvári, že je sedan
DS N°8 je automobil, ktorý je akože sedan, ale aj slepý vidí, že sedanom byť nechce a robí všetko preto, aby sa od tejto koncepcie modelu odlíšil. Koniec koncov, takým bol aj ikonický model DS z päťdesiatych rokov, ktorý bol všetkým, len nie tradičným modelom tradičných kriviek. Toto auto s dĺžkou 4834 mm je široké 1900 mm bez zrkadiel, má rázvor 2905 mm a výška je 1574 mm.
Rozhodne teda nemá výšku bežného sedanu minulosti, ale ani príliš nevytŕča od sedanu súčasnosti. Konkrétne toho prémiového. Vplyvom módy SUV sú totiž aj klasické sedany prémiovej triedy vyššie než 1500 mm. Zároveň SUV modely sa nechcú príliš vzďaľovať od výšky 1600 mm, to pre čo najlepšiu aerodynamiku a čo najnižší odpor vzduchu. Pritom ponúkne až 620 litrov objemu v kufri.

Jazdenky už v Česku zdraželi a tento trend príde aj na Slovensko, automaty sú čoraz populárnejšie
DS N°8 nemá ani takú svetlú výšku, aby to bol SUV model, no z jeho hrdého postoja, vysokej karosérie najmä v pomere k výške presklenej časti vidieť, že cieľom konštruktérov a dizajnérov bolo postaviť auto, do ktorého sa ľahko nastupuje a ktoré svojej posádke poskytuje mimoriadne útočisko.
Ďalším, čo DS N°8 odlišuje od sedanov je otvorená zadná časť s vekom kufra v štýle liftbacku. Kufor nie je od kabíny oddelený plechom, ale len sedadlami. To okrem iného pomáha k vyššej kabíne pri zadných sedadlách, čo zas pomôže zadným pasažierom, aby si vzadu mohli urobiť pohodlie aj keď ich vonkajšie proporcie nie sú úplne konfekčné.
Dizajn s jediným cieľom – odlíšiť sa
Francúzi vedia ako stavať autá, ktoré vyzerajú inak ako ostatné. A neboja sa úplne zavrhnúť tabuľky a tradície. Keby mohli, kolesá by umiestnili na vrch karosérie a dvere by sa otvárali ako zásuvky v stole. Tu sa spája aerodynamická nevyhnutnosť s víziou moderných francúzskych karosárov.
Podľa značky ide o najčistejšie vyjadrenie francúzskeho umenia elektrickej mobility (nech je to čokoľvek). Model sa dizajnovo odráža od konceptu DS Aero Sport Lounge. Výrazné línie pretínajúce vozidlo mu dodávajú ostrosť, no zaoblené karosárske komponenty zas jemnosť. Predná časť je zvýraznená osvetlením “mriežky chladiča” DS Luminascreen.
Predné svetlomety nesú technológiu Pixel LED Vision 3.0 a denné svietenie zabezpečujú vertikálne DS Lightblade svetlá. Zboku si môžete všimnúť zapustené kľučky, pričom kľučky zadných dverí sú takmer nebadateľné, no tak ako obvykle, aj tu sa dizajnéri spoliehajú na eleganciu veľkých až 21-palcových kolies.
Aj vzadu dizajnu pomáha pozvoľne sa zvažujúca línia strechy pripomínajúca modely kupé, no tiež DS Lightblade vertikálne svetlá. Model si do papierov píše koeficient odporu vzduchu na úrovni 0,24 Cx, čo je naozaj solídna hodnota. Podobne je ladený aj interiér, ktorý kombinuje kvalitné materiály s originálnymi finišmi a špecifickým dizajnom.
Výbava a punc unikátnej kabíny
Výsadou aj tohto DS modelu je široký výber farieb a vyhotovení komponentov v interiéri. K tomu patria moderné technické prvky ako head-up displej s rozšírenými informáciami, digitálny prístrojový štít s rozmerom 12,25 palca a 16-palcový centrálny displej infotainmentu s hlasovým ovládaním.

Opel má ďalší športový model GSE. Tentokrát je to Mokka GSE s príchuťou rely - FOTO
Zaujímavou funkciou je vyhrievanie krku na predných sedadlách a to napriek tomu, že auto nemá otvárateľnú strechu. Samozrejme, model ponúkne i masážne kreslá. Audiosústava je od Focalu a ide o systém Electra 3D so 14-timi reproduktormi.
Výkon, dojazd, ceny
Model DS N°8 stojí na elektrifikovanej STLA Medium platforme. Zákazníci si môžu vozidlo objednať v troch verziách pohonu, z toho sú dve s jedným (predným) elektromotorom a jedna s dvomi elektromotormi (AWD Long Range). Základný model so 73,7 kWh dodá 169 kW (230 k), no s krátkym zvýšením výkonu o 30 k má maximum až na úrovni 260 k.
Tento boost je dostupný aj pre ďalšie modely. Model FWD 230 má dojazd na úrovni do 550 km (WLTP). Druhý model s predným náhonom FWD Long Range 245 ponúkne výkon 245 k (280 s boostom. Dojazd je vďaka 97,2 kWh batérii 750 km.

Dongfeng T5 Evo absolvoval facelift. Čínske Lamborghini Urus je ešte výraznejšie - FOTO
AWD Long Range má vďaka dvom motorom maximum výkonu na úrovni 257 kW (350 k). Krátkodobé zvýšenie výkonu ponúkne na pár okamihov 380 koní. Tento model zrýchli z 0 na 100 za 5,4 sekundy a všetky verzie majú maximálnu rýchlosť limitovanú na 190 km/h. Na Slovensku je DS N°8 dostupné v dvoch výbavových stupňoch Pallas a Étoile. Cena začína na úrovni 58 990 eur za FWD model. AWD-čko je od 68 990 eur.