Dongfeng T5 Evo absolvoval facelift. Čínske Lamborghini Urus je ešte výraznejšie - FOTO

T5 Evo Dragon najmä v elektrifikovanej HEV verzii pôsobí dravšie a originálnejšie.
Dongfeng_t5_evo_2025_11.jpg
Dongfeng T5 Evo absolvoval facelift. Čínske Lamborghini Urus je ešte výraznejšie. Foto: Dongfeng T5 Evo

Dongfeng Forthing T5 Evo je jedným z prvých elektromobilov, ktoré výraznejšie prenikli na naše cesty. A možno ani nie masívnymi predajmi, ale nepochybne vizážou. Model využíval výrazne farby, no najmä výrazné dizajnové prvky, ktoré auto povyšovali na mix medzi Porsche, Lamborghini a orientálnym neznámym SUV, ktorým reálne T5 bola a vlastne stále je.

Teraz dizajn, ktorý model pozdvihoval medzi násobne drahšie autá dôkladnejšie dopĺňajú prvky výbavy i novonadobudnuté schopnosti. Model má byť schopný odpovedať na náročnejšie otázky zákazníkov, ktorí za svoje peniaze chcú ešte viac – viac výbavy, viac technológií. 

Ešte väčšia maska chladiča

Trend je pritom opačný. Dnes vídame čoraz viac modelov áut, ktoré prichádzajú na náš trh bez mriežky chladiča, s menšími dýchacími otvormi. Obvykle namiesto mriežky chladiča nachádzame plastové kryty, prípadne rafinovanejšie riešenia ako kryty s LED svetielkami a podobne. Trend zodpovedá elektrifikácií – elektrický pohon väčšie nozdry nepotrebuje. 

T5 Evo Dragon ide presne opačným smerom a najmä v elektrifikovanej HEV verzii pôsobí dravšie a originálnejšie. Mriežka je skrátka väčšia, výraznejšia a auto možno až prekvapivo pôsobí hodnotnejšie. No nepochybne za to môže aj konzervatívnejšia sivá farba metalízy, v ktorej výrobca auto prezentuje. Odkaz znie jasne, T5 Evo HEV sa chce z okrajového alternatívneho svetielka stať kvalitným mainstreamom. 

Novinky na palube

Okamžite po nazretí do interiéru vozidla si všimnete nové športové sedadlá v svetlo hnedom, alebo čiernom prevedení. Sedadlá vpredu sú vyhrievané, vodičovo navyše odvetrávané. Klasikou pri čínskych autách je štandardné panoramatické presklené strešné okno. Novinkou je tiež zväčšený displej infotainmentu s uhlopriečkou 12,25 palca.

Infotainment podporuje konektivitu CarPlay a Android Auto, no tiež RDS a príjem digitálneho rádia DAB. K vozidlu patrí tiež bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Vylepšenia nájdete aj v balíku asistenčných systémov.

Nová funkcia DOW upozorňuje na premávku pri vozidle v momente otvárania dverí, systém RCTA monitoruje premávku za vozidlom pri cúvaní a asistent LCA pomôže pri zmene pruhu. Model má 360 stupňovú parkovaciu kameru so zobrazením priehladnej karosérie (asistenčný systém prepočítava a zobrazuje situáciu aj priamo pri a pod vozidlom na základe dát zozbieraných pri pohybe vozidla). 

Bez zmeny v podpalubí

Dongfeng Forthing T5 Evo zostáva v princípe rovnakým autom. SUV s výhradne predným náhonom ponúka dve motorizácie. Benzínový štvorvalcový turbomotor s objemom 1.5 litra a výkonom 130 kW a s maximom krútiaceho momentu 260 Nm. Motor je kombinovaný výhradne s dvojspojkovou automatickou 7-stupňovou prevodovkou.

T5 Evo má na dĺžku 4569 mm, šírka je 1875 mm, výška 1690 mm a rázvor je 2715 mm. V kufri odvezie 480 litrov objemu, nádrž má 55 litrov a pohotovostná hmotnosť je 1550 kg. Všetky verzie stoja na 19-palcových diskoch kolies a ponúknu 8 airbagov. 

Druhou možnosťou pohonu je hybrid. Full-hybridná sústava kombinuje benzínový preplňovaný štvorvalec s výkonom 125 kW so synchrónnym elektromotorom s permanentným magnetom s výkonom 55 kW. Krútiaci moment spaľovacieho motora je 280 Nm, elektromotor dodá 300 Nm. Lítium polymérová batéria má kapacitu 2 kWh. Systémový výkon je 180 kW. Hybrid začína na cene 36 990 eur, edícia Dragon Edition s benzínovým motorom štartuje na 33 490 eur. 

Firmy a inštitúcie: LamborghiniPorsche

Ďalšie k téme

Najnovšie na SITA.sk