Toyota Aygo X s full-hybridom
Aygo X prišlo na trh iba pred pár rokmi a trochu prekvapivo nemalo od začiatku k dispozícii hybridnú pohonnú jednotku. Toyota si skrátka povedala, že v takom malom aute ten hybrid netreba. Lenže doba postúpila, jej hybrid prešiel na ďalšiu generáciu a zákazníci si aj pri Aygu X hybrid pýtali. Nuž tak teda konštruktéri dostali úlohu a tú aj splnili. Nebolo to ale bezbolestné, Aygo sa pre hybridný systém muselo rozmerovo zväčšiť.

Seat osviežil svoje mestské modely. Nový dizajn, nové detaily, hodnotnejšie materiály - FOTO
Model tak má väčší a dlhší čumák i predný previs, aby všetkú techniku najmenšieho hybridu Toyota napchala pod prednú kapotu svojho najmenšieho auta. Aygo X HEV má k dispozícii 1,5 litrové trojvalcové srdce v kombinácii s dvomi elektromotormi a planétovou eCVT prevodovkou. Systém ponúkne maximálny výkon 116 koní. Spaľovací motor dodáva 92 koní a 120 Nm, elektromotor 80 koní a 141 Nm.
Batéria hybridného systému je lítiovo-iónová tak ako je pri Toyote obvyklé (kompaktná, výkonná baterka). Vďaka hybridu dokáže Aygo X ponúknuť kombinovanú spotrebu paliva na úrovni 3,7-3,9 l/100 km podľa WLTP, pričom viac ako tri štvrtiny času jazdy v meste auto funguje bez lokálnych emisií. Hybrid autu dodáva aj zvýšenú dynamiku, o čom svedčí nielen nárast výkonu o 44 koní, ale aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy.
Tento päťdverový model má celkovú dĺžku 3776 mm, rázvor 2430 mm a v kufri odvezie 231 litrov objemu. Je teda ideálnym druhým autom do rodiny a ideálnym spoločníkom do mesta pre tých, ktorí nechcú nabíjať, no zároveň si chcú užiť jazdu ako s elektromobilom s minimálnymi lokálnymi emisiami.
