BRATISLAVA 3. októbra (WEBNOVINY) – Renault Clio RS súčasnej generácie prišlo na trh v druhej polovici roku 2006. Vyrába sa vo francúzskom Dieppe a predáva sa na štyroch kontinentoch: Európa, Ázia, Afrika a Oceánia. Aj dnes určuje štandardy pri porovnávacích testoch športových automobilov nie len tejto triedy. Za tie roky bolo Clio RS stále postupne vylepšované. Najviac zmien sa dočkalo v roku 2009, kedy prešlo faceliftom. Mali sme to šťastie a úžasné jazdné vlastnosti Clia RS sme si mohli vyskúšať aj na vlastnej koži.
Špeciálne edície ako „20th Anniversary“, ale aj ikonická verzia Gordini, zvyšujú predaje na všetkých trhoch. Oddelenie Renault Sport teda prichádza s ďalšou limitovanou edíciou, ktorá dostala názov Anjeli a Démoni – „Ange & Démon“.
Štandardnou výbavou vozidiel z tejto 666-kusovej edície bude napríklad športový podvozok Cup, matná farba karosérie, čierna strecha, čierne 18-palcové hliníkové kolesá obuté do pneumatík Bridgestone RE050A a kožené škrupinové sedadlá značky Recaro. Okrem toho všetkého môžete auto z tejto špeciálnej edície rozoznať aj podľa loga „Ange & Démon“ na ľavom C-stĺpiku.
Jean-Maxime Boulanger, produktový manažér pre Clio Renault Sport, priznáva: „Clio R.S. „Ange & Démon“ je verzia Clia R.S., ktorá okamžite púta pozornosť. S výzorom „zlého chlapca“, podvozkom Cup, výkonom 203 koní, ale na druhej strane pozorne vybranou výbavou má protichodnú osobnosť. Clio R.S. „Ange & Démon“ dá krídla našim puristickým zákazníkom, ktorí budú očarení jeho lákavým zjavom, ale uspokojení jeho dobrým správaním a každodennou použiteľnosťou.“
Foto: Renault
Foto: Renault
Foto: Renault
Foto: Renault
Špecifické prvky výbavy
Clio R.S. „Ange & Démon“ ilustruje niekoľko „prvenstiev“ pre Clio. Prvýkrát bude možné nechať si nalakovať auto sivou matnou farbou Matt Hologramme Grey. Neskôr pribudne aj matná červená Matt Toro Red a k dispozícii bude aj čierna Givre Nacré. Tieto farby dopĺňa lesklá čierna lakovaná strecha, zadné dvere, zadný spojler, zadný difúzor, lišta v štýle F1 v prednom nárazníku, kľučky dverí a vonkajšie spätné zrkadielka. Okná za B-stĺpikom sú zatmavené. Lesklé čierne lakované 18-palcové kolesá Interlagos, ktoré sme mali možnosť vidieť aj na Mégane R 26.R, odhaľujú červené strmene bŕzd značky Brembo. V strede kolies sa vyníma znak R.S., pričom na ich ráfiky sú osadené pneumatiky Bridgestone RE050A. Na Mégane R.S. Trophy sa tieto pneumatiky podieľali na rekorde, ktorý sa podaril stanoviť Renault Sportu na Severnej sľučke Nurburgringu.
Rovnako príťažlivý interiér
Príjemne hrejivé prostredie interiéru je v ostrom kontraste s úkladne chladným efektom exteriéru. Vodiča vítajú kožou čalúnené škrupinové sedadlá Recaro. Pod ručnou brzdou nájdete nenápadne posadený číselný štítok udávajúci poradové číslo auta zo 666-kusovej edície. Kabína obsahuje celý rad komfortného vybavenia vrátane hands-free karty Renault, autorádia s Bluetooth s funkciou Plug & Music, automatickej klimatizácie, ochranných koberčekov a elektricky sklopných spätných zrkadielok. Zákazníci kupujúci Clio R.S. „Ange & Démon“ si môžu vybrať medzi R.S. Monitorom – vstavanému telemetrickému systému Renault Sportu – alebo vstavanou navigáciou Carminat TomTom Live bez príplatku.