BRATISLAVA 3. októbra (WEBNOVINY) – Pre tých, ktorí o značke Abarth doteraz nepočuli, zopakujem, že aj keď Abarth patrí pod koncern Fiat a zatiaľ má v portfóliu iba vlastné verzie modelov automobilky Fiat, v rámci koncernu figuruje ako samostatná značka a čoskoro by sme sa mohli dočkať aj nejakých unikátnych typov s logom Abarthu na kapote.
Zatiaľ sa však musíme „uspokojiť“ s upravenými Fiatmi. „Uspokojiť“ v úvodzovkách ale preto, lebo Fiaty od Abarthu symbolizujú to najlepšie, čím môžu Fiaty byť. Veď nové Punto Evo EsseEsse je vyladené na 134 kW (180 k), čo je ešte o 13 kW (15 k) viac, ako produkuje štandardný Abarth Punto Evo. Krútiaci moment narástol z 250 Nm na 270 Nm. Maximálnu rýchlosť predstavuje 216 km/h a zrýchlenie z nuly na stovku zvláda Abarth Punto Evo EsseEsse za 7,5 sekundy. Okrem originálnych 18-palcových diskov kolies sa verzia EsseEsse líši od slabšej verzie športovými sedadlami značky Sabelt čalúnenými čiernou kožou.

Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin
Vrcholná verzia otvorenej „päťstovky“ je tiež poháňaná preplňovanou „jedna-štvorkou“, no v tomto modeli dosahuje agregát výkon 119 kW (160 k), čo predstavuje nárast výkonu v porovnaní s modelom 500 C o 16 kW (20 k). Verzia EsseEsse produkuje 230 Nm krútiaceho momentu, čo je o 24 Nm viac, ako ponúka štandardný Fiat 500 C od Abarthu. Verzia EsseEsse sa navyše môže pochváliť špeciálnym športovým dvojitým výfukom Record Monza. Abarth 500 C EsseEsse sa na stovku rozbehne za slušných 7,6 sekundy a zrýchľovať prestane až pri rýchlosti 219 km/h.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk