Minister školstva, výskumu, vývoja a mládeže Tomáš Drucker (Hlas-SD) zhrnul svoj prvý školský rok vo funkcii. Na tlačovej besede zadefinoval viacero problematických okruhov školstva a vzdelávania na Slovensku.
Ako skutočný problém vníma nedostatočné výsledky. Poukázal napríklad na to, že deti na Slovensku dosahujú neuspokojivé výsledky v testovaní PISA, napríklad aj v oblasti kreatívneho myslenia. Rovnako podľa neho čelia aj problémom v oblasti duševného zdravia.
Opatrenia v mnohých oblastiach
Minister spomenul, že ministerstvo sa venuje opatreniam v mnohých oblastiach, od desegregácie, cez rozširovanie kapacít materských škôl, až po zavádzanie kurikulárnej reformy do praxe či zavedenie výkonnostných zmlúv pre vysoké školy.
Prezident Pellegrini podpísal prvý zákon vo funkcii, má prispieť k lepšej budúcnosti Slovenska
Pripomenul zákaz mobilných telefónov, v tomto prípade zdôraznil, že ministerstvo za intenzívne zaoberá i ďalšími opatreniami pre duševné zdravie detí a mládeže. Doplnil, že sa venujú aj podpore učiteľov, akcentoval napríklad regionálne príspevky pre učiteľov.
Verí tiež, že sa im podarí predstaviť návrh valorizácie platov pre pedagogických i nepedagogických zamestnancov.
Presadzovanie ideológií v školstve
Minister zadefinoval aj oblasti, ktorým sa ministerstvo nemieni venovať. Zdôraznil, že sa odmieta zaoberať kultúrno-etickými vojnami, ktoré nemajú za cieľ riešiť problémy v školstve, ale rozdúchavať vášne. Je toho názoru, že školstvo nemá byť politickou arénou, ale laboratóriom zvedavosti a poznatkov. Dodal, že zastavil to, aby sa presadzovala akákoľvek jedna dominantná ideológia.
Trestanie za zlé vysvedčenie nie je vhodná výchovná metóda, zdôrazňujú psychológovia
Ozrejmil, že každú chvíľu počúvame o nejakých škodlivých ideológiách a prinášajú to určité skupiny poslancov. „Odmietam si zamieňať školstvo a jeho problémy za politickú arénu a vytĺkanie politického kapitálu, kde si budú poslanci alebo politické subjekty, prichádzať s nápadmi, že ´ideme zachraňovať deti pred liberálnou ideológiou´ alebo ´ideme ich zachraňovať pred náboženskými ideológiami´,“ vyjadril sa Drucker.
Sám to považuje za nepodstatné témy, podľa neho sa tieto veci v školstve ani nedejú, zároveň to nie sú témy, ktoré by považoval za podstatný problém školstva. V tomto smere zdôraznil, že je najmä úlohou rodiny, ako bude deti vychovávať a k akým hodnotám ich bude viesť.
Drucker je tiež toho názoru, že do škôl síce patrí aj výučba o politických témach, zdôraznil však, že by nemalo dochádzať k tomu, aby boli deti manipulované ktorýmkoľvek smerom, či už doprava, alebo doľava.