Zákazníci Lidla si kúpili už viac ako tisíc ton zeleniny a ovocia, ktoré by inak skončili v koši. Projekt S Lidlom šetríme jedlom umožňuje zákazníkom obchodného reťazca bojovať proti plytvaniu potravinami.
Za dva roky od spustenia tejto iniciatívy sa podarilo zachrániť už vyše tisíc ton ovocia a zeleniny, čo je viac ako 333 tisíc predaných debničiek.
Tri kilá ovocia a zeleniny za jedno euro
„Aj vďaka iniciatíve S Lidlom šetríme jedlom znižujeme potravinový odpad a ročne zachránime stovky ton kvalitného ovocia a zeleniny. Od úplného začiatku je projekt mimoriadne obľúbený, čo nás veľmi teší,“ uviedol konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za predaj a logistiku Róbert Flachbart. Súčasťou konceptu je predaj trojkilového balenia ovocia a zeleniny za jedno euro.
V obchodoch sa predáva historicky najviac privátnych značiek, medzi obchodnými reťazcami sú však veľmi výrazné rozdiely
V papierových prepravkách sa nachádza mix rôzneho ovocia a zeleniny, ktoré doteraz nebolo ďalej možné predávať, no jeho kvalita je vysoká. Každá prepravka je iná. Obsahuje napríklad mrkvu, pomaranče či zemiaky, ktoré by v rámci balenia kvôli jednému nevyhovujúcemu kusu museli byť vyhodené. Rôznorodo vyskladané debničky sa nachádzajú v špeciálnych stojanoch za pokladnicami v každej predajni po celom Slovensku.
Lidl dlhodobo bojuje proti plytvaniu potravinami
„Všetky prepravky sa vždy predajú takmer okamžite po ich vyložení,“ hovorí Senior konzultantka pre projekty spoločenskej zodpovednosti Zuzana Sobotová. Reťazec dlhodobo bojuje proti plytvaniu potravinami. Rovnako oddeľuje potraviny s blížiacim sa dátumom spotreby a predáva ich s výraznou zľavou.
Viaceré obchodné reťazce plánujú skončiť s predajom vajec z klietkového chovu, vidia v tom aj ekologický moment
Zákazníci si taktiež môžu kúpiť na mieste pečený chlieb do poludnia druhého dňa po vypečení s 50 % zľavou. Nachádza sa špeciálne zabalený a označený oranžovou cenovkou priamo v regáli. Diskont aj týmto spôsobom ponúka udržateľnejší a zodpovednejší nákup.