Skupina Kofola dosiahla minulý rok tržby 320 miliónov eur a aj napriek zvýšeným nákladom na energie a suroviny dosiahla prevádzkový zisk (EBITDA) prevyšujúci 45,2 milóna eur.
Viac o téme: Energetická kríza
K tomu prispeli rastúce predaje v kľúčových predajných kanáloch, rekordná letná sezóna, medziročný rast kategórie nápojov na cesty, ale aj silnejúca obľuba čerstvých štiav a bylinných čajov. Kofola o tom informovala v tlačovej správe.
Postupné zvyšovanie cien
Rast cien energií, ale aj PET materiálu a sladidiel znamenal pre skupinu Kofola dodatočné náklady vo výške približne 20 miliónov eur oproti predchádzajúcemu roku.
Tržby spoločnosti Kofola sa v prvom štvrťroku zvýšili
„Inflácia a rast nákladov všetkých našich hlavných nákladových kategórií, od materiálov, energií, cez dopravu, nákladov na prácu, až po cenu služieb, spôsobili vysoké cenové tlaky, ktoré sme museli kompenzovať hľadaním ďalších úspor a postupným zvyšovaním našich predajných cien,“ konštatoval Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny Kofola. Ako dodal, realita posledných rokov pribrzdila strategické plány skupiny.
Dominancia čapovanej Kofoly
V kľúčovom československom regióne rástli tržby vo všetkých predajných formátoch. Pri nápojoch určených na spotrebu doma vzrástli o 9 %. V gastre, kde Kofola obsluhuje viac ako 17-tisíc zákazníkov, sa zvýšili tržby oproti minulému roku o 51 %, pričom dominovala čapovaná Kofola.
Skupina Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov s jedenástimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo zamestnáva takmer 2 000 ľudí. Do jej produktového portfólia patrí tradičný kolový nápoj Kofola, pramenitá voda Rajec, minerálna voda Kláštorná Kalcia, rad sirupov Jupí, hroznový nápoj Vinea, detské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a ďalšie.