Lidl Slovenská republika zdôrazňuje, že kvalita v ich predajniach nie je len prázdna fráza. Reťazec má prísnejšie požiadavky na kvalitu ako stanovuje legislatíva a každý produkt podlieha prísnym kvalitatívnym kritériám.
Nastavenie kvality a certifikácia IFS
„Našim zákazníkom prinášame výrobky, ktoré nielen plnia rámec zákonných noriem, ale i štandardy Lidla, ktoré stoja na najmodernejších vedeckých poznatkoch o tom, čo je dobré pre naše zdravie, naše okolie a našu planétu. Prísľub kvality vnímame ako záväzok, ktorý napĺňame konkrétnymi krokmi. Vďaka tomu u nás zákazníci môžu nakupovať bez obáv a byť si istí, že tieto produkty sú naozaj kvalitné,“ uviedla Zuzana Olšiak, vedúca úseku zaistenia kvality Lidl Slovenská republika.

Obchodné reťazce sú pripravené na grilovaciu sezónu, o drahšom grilovaní nehovoria
Základným predpokladom pre dodávateľov privátnych značiek Lidla je certifikácia IFS, ktorá rozvíja nastavenie kvality výroby nad rámec zákonných požiadaviek.
Prísnejšie limity ako samotná legislatíva
Pri ovocí a zelenine má Lidl trikrát prísnejšie limity než legislatíva, pričom obsah zvyšku jednej účinnej látky nesmie presahovať jednu tretinu zákonom stanoveného maxima. Produkty sú kontrolované už pri prijatí do skladov a následne aj každú hodinu v predajniach.
Lidl kladie dôraz na najlepší pomer ceny a kvality, pričom privátne značky umožňujú výhodnejšie ceny a priamy dosah na kvalitu. Výrobky podliehajú kontrole už vo výrobnom závode, testujú sa v akreditovaných laboratóriách a prechádzajú senzorickými testami v nezávislých inštitúciách.

Dovoz chleba a pečiva na Slovensko sa v prvom štvrťroku zvýšil o sedem percent, štát však podľa zväzu nekoná
„Rozsiahle testovanie vykonávame opakovane niekoľkokrát ročne. Počas roka vykonáme tisíce komplexných analýz, ktoré zahŕňajú množstvo rôznych parametrov,“ dodala Olšiak. Lidl pravidelne kontroluje aj deklarácie obalových materiálov a preveruje podnety od zákazníkov.