Minulý rok sa opäť niesol v znamení zvýšeného záujmu Slovákov o životné poistenie. Ako povedal riaditeľ pre životné poistenie FinGO.sk Patrik Szabó, vlaňajšok pokračoval v nastúpenom trende z pokovidového obdobia, keď si ľudia viac uvedomili potrebu kvalitného poistného krytia do výšky svojich príjmov a záväzkov.
Rastúce úrokové sadzby na úveroch
Ďalším dôvodom vlaňajšieho stúpajúceho záujmu o životné poistenie boli podľa neho rastúce úrokové sadzby na úveroch a vysoká inflácia, ktoré zvyšujú výdavky a znepokojujú ľudí. Klienti si ešte intenzívnejšie začali kontrolovať aj svoje staršie uzavreté poistné zmluvy životného poistenia a prispôsobovať ich aktuálnej situácii.
Vo finančných produktoch by sme si mali raz za čas upratať. Ako často by sme mali skontrolovať zmluvy?
Vlani sa objavil podľa odborníka aj zvýšený záujem klientov o prenos ich poistnej zmluvy z jednej poisťovne do druhej. Väčšina poisťovní na trhu už akceptuje prenos čakacích lehôt od konkurencie, a to na rovnaké pripoistenia aj na rovnaké výšky poistných súm.
Pokračujúci trend z minulého roka
„To znamená, že klienti sa už nemusia obávať, že pri prechode z jednej poisťovne do druhej by počas prechodného obdobia niekoľko mesiacov nemali poistnú ochranu a v prípade kritického ochorenia či inej udalosti by nemali nárok na poistné plnenie,“ poznamenal Szabó. Zároveň predpokladá, že v tomto roku bude pokračovať trend z minulého roka.
„Aj v tomto roku budú poistný segment ovplyvňovať viaceré faktory. Ide najmä o zvýšené úrokové sadzby na hypotékach, s ktorými rastú aj obavy ľudí a ich potreba chrániť svoje príjmy a aj finančné záväzky formou životného poistenia,“ konštatuje odborník na životné poistenie. Ďalej je to akceptácia čakacích lehôt od konkurencie ako aj znižovanie čakacích lehôt na jednotlivých pripoisteniach.
Ústretovejšie poisťovne
„Poisťovne sú voči klientom celkovo ústretovejšie a niektoré dokonca od čakacích lehôt už úplne upustili,“ hovorí Szabó.
Poisťovňa Kooperativa prehrala súdny spor s klientmi, získajú desiatky tisíc eur
Významný vplyv na sektor životného poistenia má podľa neho aj zvýšená digitalizácia poisťovní, rýchlosť likvidácie škôd ako aj znížená výlukovosť v pripoisteniach. Ľudia by sa pri riešení svojho životného poistenia mali vyhnúť ľahostajnosti.
Ochrana pred nepredvídateľnými situáciami
„Nemali by zbytočne riskovať a odkladať to na neskôr, ale zodpovedne sa chrániť pred nepredvídateľnými situáciami, ktoré môžu viesť k zníženiu alebo strate ich príjmu,“ povedal Szabó.
Ide najmä o kritické ochorenia, úrazy, ale aj trvalé následky, invaliditu, či smrť. To všetko sú podľa odborníka neočakávané životné situácie, ktoré sa môžu kedykoľvek prihodiť a zasiahnu nielen samotného klienta, ale aj jeho rodinu.