VÚB sa chce počas roka zamerať na modernizáciu všetkých systémov a produktov. Banky sa totiž opäť musia podľa hovorcu VÚB Dominika Mišu pripraviť a do svojich stratégii zapracovať výrazné zhoršenie prostredia týkajúce sa regulačného rámca, a to tak v prípade bankovej dane, ako aj v prípade nových opatrení týkajúcich sa úverovania. „VÚB sa preto spolu s ostatnými bankami musí sústrediť na znižovanie závislosti od činností založených na príjmoch z úrokov a zavádzanie nových ponúk viac zameraných na poplatky a provízie, približujúc sa tak k úrovni západoeurópskych krajín,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca VÚB banky Dominik Miša.
Banka chce znižovať byrokraciu
Kroky smerujúce k podpore a rozvoju digitálnych kanálov patria medzi hlavné priority VÚB, a preto banka bude pre svojich klientov aj naďalej zlepšovať existujúce a zavádzať nové riešenia. „Našim cieľom je minimalizovať, prípadne eliminovať byrokraciu v procesoch, rovnako uprednostňovať samoobslužné služby cez digitálne kanály alebo virtuálnu pobočku,“ skonštatoval Miša. Kľúčovou úlohou pobočiek by potom malo byť podľa Mišu poskytovanie služieb s vysokou pridanou hodnotou a zahŕňajú veľkú mieru poradenstva.
Všeobecná úverová banka vznikla 1. januára 1990 vyčlenením komerčných aktivít pre firemných klientov na území SR zo Štátnej banky československej ako štátny peňažný ústav. V roku 1992 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť patriacu pod Fond národného majetku SR. Koncom roku 2001 získala väčšinový podiel vo VÚB talianska banková skupina IntesaBci, v súčasnosti Intesa Sanpaolo.