Slováci si banku vyberajú podľa výšky mesačného poplatku za vedenie bežného účtu. Za najdôležitejší faktor ju považujú viac ako dve tretiny klientov bánk. Tretina opýtaných na svojej banke oceňuje najmä to, že nemá žiadne, prípadne má len nízke poplatky za vedenie účtu.
Ďalšia viac ako štvrtina si najviac cení modernú mobilnú aplikáciu, ktorá sa ľahko ovláda a má mnoho užitočných funkcionalít. Vyplýva to z prieskumu agentúry Focus pre mBank.
Plusom sú žiadna poplatky
Slováci berú do úvahy pri výbere banky aj kvalitný internet banking. Ten je kľúčový pre 35 % klientov bánk. Výška úrokovej miery je najdôležitejšia pre štvrtinu a moderná mobilná aplikácia na správu svojich financií je rozhodujúca pre 28 % respondentov.
Slovenské domácnosti budú v priaznivejšej situácii, analytici hovoria o návrate maloobchodných tržieb
Z prieskumu ďalej vyplynulo, že na odporúčanie svojich priateľov, známych či členov rodiny sa spolieha 10 % respondentov a veľkosť banky berie do úvahy 6 % oslovených.
Na svojej banke klienti viac-menej najčastejšie oceňujú žiadne alebo len nízke poplatky za vedenie účtu. Ich záujem o kontrolu nad vlastnými financiami potvrdzuje aj fakt, že až tri štvrtiny klientov vie presne, za aké služby a v akej výške platia poplatky vo svojej banke.
Lepšie stráženie menších výdavkov
V porovnaní s minulým rokom sa toto povedomie jemne zvýšilo o tri percentuálne body, a to z pôvodných 73 %.
Kažimír má štyri dobré správy. Jednou je, že ľuďom ostane v peňaženkách viac peňazí (video)
„V čase vysokej inflácie a rastu životných nákladov budú klienti pravdepodobne obozretnejšie strážiť aj menšie výdavky z ich rodinných rozpočtov. Aj preto môže naberať na svojej dôležitosti práve faktor žiadnych alebo nízkych poplatkov spojených s vedením bežného účtu v banke,” konštatuje sociológ a riaditeľ agentúry Focus Martin Slosiarik.
Pre viac ako polovicu Slovákov by bol výrazný nárast poplatkov za vedenie bežného účtu najsilnejším motívom na zmenu súčasnej banky.
Prehľad nemá štvrtina klientov
S odstupom nasledujú faktory ako atraktívnejšie podmienky finančných produktov v inej banke či neprehľadné a nespoľahlivé internetové bankovníctvo. Presný prehľad o službách a výške poplatkov vo svojej banke nemá takmer štvrtina klientov bánk.
Reprezentatívny kvantitatívny online prieskum agentúry Focus pre mBank sa uskutočnil v novembri 2023 medzi online populáciou SR vo veku od 18 do 60 rokov. Vzorkou bolo 944 respondentov.