Americký technologický titán Apple vstupuje do sektora obnoviteľných energií a nasleduje tak velikánov ako Walmart či Google.
Podobne ako ďalšie veľké spoločnosti pred ním, aj Apple nedávno získal federálne povolenie pre svoju energetickú spoločnosť, ktoré mu umožní stať veľkoobchodníkom s elektrickou energiou. V skutočnosti tak vytvorí svoju vlastnú dodávateľskú spoločnosť, ktorej hlavným odberateľom bude on sám.
Zníženie nákladov
Tento zámer technologického giganta však môže byť napokon viac ekonomický, ako environmentálny. Ako veľkoobchodník si totiž môže výrazne znížiť svoje náklady na spotrebu elektrickej energie, ktoré v uplynulom finančnom roku dosiahli neuveriteľných 831 miliónov kilowatt hodín. Takéto množstvo by pritom bez problémov zásobilo približne 76 tisíc domácností po celý rok.
Chcú prispieť k ekológii
Avšak, podobne ako zvyšujúci sa počet korporácií, aj Apple nasleduje súčasné klimatické trendy a plánuje tak prispieť k zníženiu emisií oxidu uhličitého vznikajúceho pri výrobe elektrickej energie a prispievajúceho ku globálnemu otepľovaniu. Producent populárnych iPhonov a iPadov preto uzavrel kontrakt s najväčším americkým prevádzkovateľom solárnych fariem First Solar na odber solárnej energie od jeho dcérskej spoločnosti California Flats.
Milióny za elektrinu
Ambiciózny projekt počíta s tým, že za 25 rokov zaplatí Apple za odber elektrickej energie sumu vo výške 848 miliónov amerických dolárov. Je to jeden z najväčších komerčných kontraktov súčasnosti vôbec. Apple zrejme pristupuje k tomuto kroku aj v nadväznosti na aktuálne klesajúce ceny obnoviteľných energií. Podpisom takejto dlhodobej zmluvy sa tak spoločnosť zrejme tiež chráni pred možnými zvýšeniami cien energetickou spoločnosťou.
Potrebujú pokryť spotrebu
Aj napriek skutočnosti, že väčšina výrobkov od Apple je produkovaná v zahraničí, firma potrebuje pokryť aj svoju spotrebu elektrickej energie na území Spojených štátov amerických. A plánuje tak urobiť nielen v neustále sa rozrastajúcom ústredí korporácie v kalifornskom Cupertine, ale aj v súvislosti so zásobovaním jej 270 maloobchodných prevádzok roztrúsených po celom území USA.
Pri písaní tohto článku sme vychádzali z informácií zverejnených na stránkach NYTIMESa STCITY