Nedodržanie kvality svojich služieb stojí energetické a vodárenské spoločnosti nemalé prostriedky. Od roku 2013 do konca minulého roka museli regulované firmy svojim odberateľom zaplatiť za nedodržanie štandardov kvality takmer 1,3 milióna eur. V roku 2013 a 2014 zaplatili spoločnosti kompenzačné platby po zhruba 400 tisíc eur. Firmy následne zlepšili svoje štandardy kvality a počas ostatných dvoch rokov boli tieto platby už len približne na úrovni 250 tisíc eur.
Najviac distribučky
Ako vyplýva z údajov zverejnených regulačným úradom, najviac za nedodržanie štandardov kvality platili svojim klientom firmy pôsobiace v elektroenergetike. Nasledovali plynárenské podniky, teplárenské firmy a vodárenské spoločnosti. Elektroenergetici celkovo za štyri roky zaplatili kompenzačné platby vo výške viac ako 1,1 milióna eur. Najviac zaplatili distribučné spoločnosti, a to viac ako jeden milión eur. Je to spôsobené najmä tým, že distribučky sa musia vyrovnať s rôznymi výpadkami distribúcie elektriny spôsobenými najmä počasím.
Najmenej vodári
Plynári zaplatili na kompenzačných platbách celkovo vyše 111 tisíc eur. Tu boli na rozdiel od elektroenergetikov sankcionovaní dodávatelia plynu, ktorí počas uplynulých štyroch rokov zaplatili za nedodržanie štandardov kvality viac ako 110 tisíc eur. Dodávatelia tepla vynaložili na kompenzačné platby približne 58 tisíc eur a vodári necelých tri tisíc eur.
Rok 2009 bol prvým rokom, počas ktorého regulované subjekty mali sledovať plnenie štandardov kvality v súlade s vyhláškami regulačného úradu. V prípade akýchkoľvek pochybností o dodržiavaní štandardov kvality má spotrebiteľ právo obrátiť sa na svojho dodávateľa, s ktorým má uzatvorenú zmluvu o dodávke. Dodávateľ je povinný vykonať záznam a urobiť nápravu.