Spoločnosť Východoslovenská energetika (VSE) a firma Bidgely prichádzajú so službou Elektrozoom. Tá spája umelú inteligenciu, energetickú efektívnosť a angažovanosť zákazníka. Nová služba poskytne zákazníkom VSE transparentnejší prehľad o spotrebe energií a lepšiu skúsenosť s energetikou ako takou.
Spokojní zákazníci
Komplexné služby postavené na UtilityAI poskytované prostredníctvom e-mailu, webu, VSE Call centra a terénnych energetických poradcov vytvárajú novú hodnotu pre zákazníkov s nedávno nainštalovaným inteligentným meračom a pomáhajú zákazníkom pochopiť svoju spotrebu, namerané dáta zo smartmetra a zorientovať sa v energeticky efektívnych produktoch a službách, ktoré spoločnosť VSE ponúka. Zákazníci, ktorí boli zapojení v pilotnom projekte, boli so službami veľmi spokojní. Až 97 % zákazníkov chce, aby služba naďalej fungovala a 95 % zákazníkov si o službe myslí, že je užitočná.
Integrácia umelej inteligencie
„VSE ponúka svojim zákazníkom viac ako len dodávku elektriny. Naša široká a dobre etablovaná ponuka produktov a služieb, vrátane energetického poradenstva, pomáhajú slovenským domácnostiam dosahovať ich predstavy a ciele v spotrebe energií a spôsobe ich využívania,“ povedal obchodný riaditeľ VSE Miroslav Kulla. „Integrácia technológie umelej inteligencie do našich služieb vytvára pre našich zákazníkov ešte osobnejší zážitok, napríklad definovanie konkrétnych príležitostí na zvýšenie efektivity v ich domácnosti a zjednotenie zážitku zákazníka pri každej interakcii s nami,“ doplnil.
Naplánujú aj návštevu energetického poradcu
Spoločnosť VSE, člen skupiny RWE, dodáva elektrinu a plyn pre asi 500 tisíc zákazníkov na Slovensku. Spoločnosť využíva patentovanú technológiu spätnej analýzy nameranej spotreby od firmy Bidgely pre inteligentné aj klasické elektromery. Cieľom je vytvoriť integrovanú skúsenosť pre zákazníkov s využitím viacerých informačných kanálov. Emaily s údajmi o využívaní energií jednotlivými spotrebičmi zvyšujú povedomie o spotrebe domácností. Webová stránka poskytuje zákazníkom dodatočné náhľady, ako aj možnosti doplnenia ich domáceho, personalizovaného profilu. VSE Call centrum môže následne naplánovať návštevu energetického poradcu v domácnosti zákazníka, počas ktorej odporučí najvhodnejšie produkty a služby pre daného zákazníka. Vďaka integrácii umelej inteligencie majú všetky tímy v spoločnosti informácie o tom, ktorý spôsob komunikácie prebehol a aké výsledky priniesla táto komunikácia pre zákazníka.
Osobnejší zážitok pre zákazníka
„Žiadna spoločnosť v energetickom odvetví, ktorú sme doteraz videli, nemá taký úspech pri ponuke energetických produktov a služieb. Začlenením našich riešení, ktoré využívajú umelú inteligenciu, je možné dosiahnuť ešte osobnejší zážitok pre zákazníka a optimalizovať prácu energetického poradcu. Spoločnosť VSE je skvelým príkladom pre zvyšok EÚ v tom, ako zaujať, udržať si a potešiť zákazníkov prostredníctvom využitia inteligentného spracovania údajov zo smartmetra,“ povedal Abhay Gupta, výkonný riaditeľ spoločnosti Bidgety.
O spoločnosti Bidgely
Spoločnosť Bidgely UtilityAITM SaaS solutions, ako prvý poskytovateľ platformy umelej inteligencie, umožňuje energetickým spoločnostiam personalizovať, zjednodušiť a monetizovať ich cestu k zákazníkovi. Naša dezagregačná platforma, ktorá využíva umelú inteligenciu, postupne zapája svetových lídrov v oblasti dodávky elektriny a plynu, ich zákazníkov, s cieľom optimalizovať skúsenosť s prácou s personalizovanými údajmi a prehľadmi a optimalizovať náklady a maximalizovať výnosy prostredníctvom služieb šitých na mieru. Spoločnosť, ktorá sídli v Silicon Valley, vyzbierala už viac ako 50 miliónov dolárov na financovanie, zamestnáva viac ako 30 dátových vedcov a s vášňou pre umelú inteligenciu slúži zákazníkom na celom svete.