Aktuálne pôsobí ako konzultant v Slovenskej basketbalovej asociácii (SBA). Predtým šéfoval oddeleniu marketingu v Slovenskom zväze ľadového hokeja (SZĽH) aj Slovenského futbalového zväzu (SFZ). Jeho meno je Vladimír Janček.
V relácii V športovom SITE prezradil viac o dôležitej súčasti moderného športu v 21. storočí – marketingu.
Ako môžu značky využiť šport a opačne? Je na Slovensku dostatok hviezd so žiarivou budúcnosťou? Ako môžu športovcom pomôcť sociálne siete? Ako sa posunul slovenský šport v posledných rokoch?
Odpovede na tieto otázky sa dozviete v novej časti relácie v Športovom SITE.
V športovom SITE: Mnohí Slováci sú zaseknutí vo svojej negativite, tvrdí UFC bojovník Lopez
Dôležité sociálne siete
Ľudia si môžu myslieť, že športový marketing je o získavaní peňazí pre šport. „Vysvetlenie je však veľmi jednoduché – je to starostlivosť o divákov. Ak ich získate, tak práve o nich majú záujem sponzori aj média,“ povedal Janček.
„Je to o tom, ako sa postaviť k novej dobe a predávať šport tak, ako sa má, a neostať v období minulého storočia. Vtedy to bolo len o tom, že sponzor dal peniaze a divák sa pozerá. Je to o tom, čo viete okolo športu vyrobiť predtým, počas a po zápase,“ priblížil s tým, že aj samotný športovec sa môže stať influencerom a získať si svojich fanúšikov.
Práve preto bolo prvou vecou po jeho vstupe do SBA školenie o sociálnych sieťach. „S kolegom presviedčame športovcov, že je pre nich jednoduchšie stať sa influencerom, ľuďom môžu dávať užitočnejšie informácie ako bežný influencer. Takto si vedia okrem športových peňazí získať aj nejaké privátne.“
V športovom SITE: Humanitárna organizácia Lions International podáva pomocnú ruku. Intelektuálne znevýhodnených slovenských športovcov podporí desiatkami tisíc eur
My sme vyhrali
Za pamätný považuje basketbalový duel Slovenska proti Španielsku na hokejovom štadióne Tipos aréna v Bratislave.
„Zápas bol vypredaný, bolo tam 10-tisíc ľudí a atmosféra bola naozaj taká, že vyburcovala našich hráčov k takému výkonu, že my sme, povedzme to tak, asi aj vyhrali. A to bola aj vzpruha k tomu, aby sme ukázali, že basketbal má naozaj veľkú hodnotu a potenciál rásť. Strategickým cieľom je, že do desiatich rokov bude patriť medzi top 3-4 športy,“ uviedol Janček v rozhovore.
Za chybu považuje to, že ak sa nejaký úspešný slovenský športovec prestane venovať svojmu odvetviu, tak záujem automaticky klesne. Ako príklad spomenul Petra Sagana a zranenú Petru Vlhovú. „Musíme sa z tohto poučiť a nebudovať to na hviezdach, ale na hrdosti a podpore.“
Tréner Naglič hodnotí kvalifikáciu basketbalistov o ME 2025 pozitívne. Bude pokračovať na slovenskej lavičke? - FOTO
Iný svet za hranicami
S hviezdami sa na Slovensku nepracuje. Hoci neskôr odídu do zahraničia, ich počet sa vie zmierniť jasnou podmienkou.
„Je to o práci v klube, o kvalite trénerov a ľudí. Takto sa potom môžeme stať veľmocou. Potrebujeme sa len prehupnúť do nového storočia a používať novú metodológiu výchovy športovcov.“
Janček si myslí, že sme uzavretí vo vlastnej bubline a nevidíme veci, ktoré sú v realite. „Myslíme si, že je to celé fajn, ako to robíme, ale prejdete za hranice a už tam je to iný svet. Potrebujeme veľa inovovať, byť trpezliví a snažiť sa pritiahnuť nových, mladých ľudí, ktorí už zmýšľajú trochu inak.“
Koniec jednej éry, slovenská trénerka Hejková po sezóne opustí USK Praha - FOTO
Zaujímaví hostia
Konzultant v SBA pozýva aj na šou Overtime, kde sa rozoberajú obdobné témy ako v našom rozhovore so zaujímavými hosťami.
V druhej edícii, ktorá sa bude konať 8. apríla v Bratislave, bude prítomný Pavol Neruda.
Ten je spoluzakladateľom a spolumajiteľom úspešnej organizácie Oktagon MMA. „Príde porozprávať o tom, ako vybudovať úspešný šport,“ doplnil Janček v relácii V športovom SITE.
Český bojovník MMA lieta v problémoch, v kine udrel hendikepovaného chlapca. Športovec tvrdí, že sa iba bránil
V rozhovore sa ďalej dozviete:
- ako sa financujú športové zväzy a kluby
- aké sú rozdiely medzi jednotlivými športami na Slovensku
- ako posúvať šport dopredu efektívnou komunikáciou s fanúšikmi
- ako vyzerá trojkový basketbal na Slovensku
- aké projekty sa robia pre mladých športovcov
- aké sú vízie na nasledujúcich desať rokov