BRATISLAVA 22. júna (WBN/PR) – Zákazníci ušetria čas, napríklad ak budú chcieť vložiť peniaze na svoj alebo iný účet. Tieto transakcie zvládne čoskoro aj bankomat na rohu ulice. Okrem toho sa prostredníctvom neho bude dať s bankou aj komunikovať bez nutnosti kontaktovať zákaznícke centrum.
„Jednotlivé bezpečnostné prvky sú dnes na tak vysokej úrovni, že komunikácia prostredníctvom bankomatu sa môže stať pohodlným spôsobom na vybavovanie vecí, ktoré nás doteraz skôr obťažovali a oberali o čas. Ak má napríklad klient obľúbenú sumu, ktorú z bankomatu najčastejšie vyberá, dostane ju ponúknutú ako prvú voľbu na obrazovke, keďže zariadenie bude poznať jeho návyky,“ hovorí Ján Podolský, riaditeľ spoločnosti Printec.
Prvý bankomat v bývalom Československu začal fungovať v roku 1989. Automat na vydávanie peňazí sa nachádzal v budove štátnej Slovenskej sporiteľne na námestí SNP v Bratislave. V tom čase ešte neexistovala sieť, vďaka ktorej by mohli byť výdaje ihneď zapisované na účet klienta, preto boli všetky transakcie spracovávané až dodatočne (offline).
Dnes okrem bankomatov využívajú zákazníci bežne aj platenie kartou priamo na mieste nákupu. Bezhotovostné platenie umožnilo obchodníkom predávať viac produktov a služieb a bolo impulzom pre ekonomiku. „Technológie stoja v pozadí ekonomickej transformácie, obzvlášť v časoch finančnej nestability, ktorej sme dnes svedkom. Ich využitie so sebou prináša výhody tak na strane firiem, ako aj ich zákazníkov. Či už v podobe zníženia nákladov alebo väčších možností pre zákazníka,“ hovorí Ján Podolský.
Printec zabezpečuje prevádzku viac ako 20 000 platobných terminálov a vyše 800 bankomatov. Dnes určuje trendy aj v nasadzovaní technologických inovácií v maloobchodných prevádzkach a v oblasti telekomunikácií. Okrem toho má za sebou aj spustenie prvých bezkontaktných platobných terminálov v strednej Európe, či nasadenie samoobslužných pokladní v obchodných reťazcoch. „Samoobslužné zariadenia dokážu poskytovať široké spektrum služieb a sú reálnou ukážkou dosiahnutého pokroku v oblasti automatizácie. Dnes vidíme takéto zariadenia všade, nie iba v pobočkách bánk. Umožňujú napríklad nákup lístkov, registráciu pri príchode do hotela alebo dokonca platenie daní či poplatkov,“ hovorí Ján Podolský.