BRATISLAVA 8. apríla 2016 (WBN/PR) – Bratislavský samosprávny kraj pripravuje v tomto roku niekoľko turisticky zaujímavých noviniek najmä v Malokarpatskom regióne. Pribudnúť má cykloodpočívadlo aj bike park.
V obci Slovenský Grob, známou tradíciami pečenia husí, pribudne nová atrakcia. Bude ňou socha husi, ktorá bude súčasťou nového Kráľovstva Slovenský Grob.
„Môže to byť nová atrakcia, ktorá ešte viac zdôrazní dnes už aj vo svete známe husacie tradície”, uviedol župan Pavol Frešo.
Projekt pripravuje krajská organizácia cestovného ruchu Bratislava Region Tourism spolu s krajom, obcou Slovenský Grog a Cechom husacinárov.
„Prvé návrhy by mali byť na svete do konca apríla. Ide o súťaž návrhov zo strany našich študentov a pedagógov, ktorá samozrejme po konzultácii s Cechom husacinárov sa vyberie tú, ktorá by mohla reprezentovať produkt husaciny ako takej. S tým, že to nebude len o postavení husi, ale okolo toho ideme vytvoriť celý marketingový projekt pod názvom, kráľovstvo husaciny,“ vysvetlil priamo na námestí v Slovenskom Grobe výkonný riaditeľ Bratislava Region Tourism Lukáš Dobrocký. Podľa Dobrockého sa hus, ktorú by mali predstaviť na konci leta, stane časom rovnakou atrakciou ako socha Čumila či Schöne Náciho v Bratislave.
Nejde však o jedinú turistickú novinku BSK. S mestom Modra a partnermi pripravuje kraj cykloodpočívadlo nad vinohradmi pri vstupe do Modry ako súčasť budúcej vinohradníckej cyklomagistrály.
„V priestore, kde by malo v tomto roku vzniknúť cykloodpočívadlo s výhľadom a s takým ukážkovým viničom, kde by mali byť staré sorty, ktoré sa tu na toto území Modry pestovali a pribudne sme ešte taký ríbezľový sad“ vyjadril sa primátor Modry Juraj Petrakovič. Turistickú atraktivitu modranského regiónu zvýši aj plánovaný bike-park.
„V prvej fáze by sme chceli urobiť kompletnú dráhu pump-track, čo je základ aj pre deti aj pre profíkov. Je to dráha aj pre kolobežky, korčule, skateboardy. Postupne by sme chceli priniesť okruhy pre horské bicykle. Máme tu aj vlek, takže dúfam, že sa budeme môcť vyvážať aj na vleku. Priestor je tu veľký a určite sa tu plánujú viaceré ďalšie projekty,“ objasnil Filip Polc.
V rámci Župného štvrtku navštívili zástupcovia BSK aj Malokarpatské múzeum v Pezinku, ktoré ponúka tradičnú ochutnávku vín v novom šate. Degustácia v tme a degustácia vo farbe a hudbe je fenoménom, ktorý približuje víno širokej verejnosti. „Toto je hotový produkt, ktorý má potenciál zvýšiť záujem turistov o malokarpatský región. Teším sa, že sa podarilo vytvoriť produkt, ktorý je takto zaujímavý,“ dodal výkonný riaditeľ BRT Lukáš Dobrocký.
„S našou školou so Šupkou, ktorá by mala ešte tento mesiac dať návrhy ako by hus mala vyzerať. Je to súťaž návrhov zo strany našich študentov, ktorá samozrejme po konzultácii s Cechom husacinárov sa vyberie tú, ktorá by mohla reprezentovať produkt husaciny ako takej. S tým, že to nebude len o postavení husi, ale okolo toho ideme vytvoriť celý marketingový projekt, ktorý sa bude volať kráľovstvo husaciny spojený s korunováciou kráľa husaciny. Súčasťou má byť jednak vizuálna stránka, koncepčná stránka, ale samozrejme aj hudobná stránka, keďže každé kráľovstvo potrebuje mať svoju hymnu, svoje fanfáry a tie sa budú používať v ďalšej komunikácii produktu husi ako takej,“ vysvetlil priamo na námestí v Chorvátskom Grobe výkonný riaditeľ Krajskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Region Tourism Lukáš Dobrocký. Hus v Chorvátskom Grobe by mala byť časom rovnakou atrakciou ako socha Čumila či Schöne Náciho v Bratislave.