Ankara 26. októbra (WebNoviny.sk) – Lietadlo spoločnosti Air Berlin smerujúce z Viedne do Abú Zabí muselo núdzovo pristáť vo východotureckej provincii Erzurum, aby personál vysadil slovenskú cestujúcu z turistickej triedy, ktorá použila toaletu vo vyššej business triede. Informoval o tom turecký spravodajský portál bgnnews.com.
Slovenka Edita Kmeťová, údajne približne 50-ročná, nastúpila na palubu lietadla vo Viedni v stredu 21. októbra. Počas letu nad Tureckom ju postihla náhla žalúdočná nevoľnosť. Keďže táto pasažierka turistickej triedy bola presvedčená, že nestihne prejsť celú uličku až na toaletu v zadnej časti lietadla, ponáhľala sa radšej na neďalekú toaletu v business triede, napísal portál bgnnews.com.
Vyvolala však pobúrenie pasažierov business triedy a personálu lietadla, ktorí sa pokúsili dostať ženu von z toalety prvej triedy. Nasledovala hádka a Slovenka skončila s putami na rukách, ktoré jej nasadil personál lietadla. Pilot sa potom skontaktoval s letovými dispečermi v Ankare a požiadal o povolenie pristáť na najbližšom dostupnom letisku. Stroj dostal povolenie pristáť v meste Erzurum a na dráhu dosadol o 16.30 h miestneho času (14.30 h SEČ). Prišli predstavitelia letiska a odviedli „problémovú pasažierku“. Lietadlo odštartovalo do cieľa v Abú Zabí bez nej.
Kmeťová vysvetlila, že do Abú Zabí išla na návštevu dcéry. Po incidente sa však ocitla sama v Erzurume, „na mieste, ktoré by som ani nenašla na mape, keby som sa o to pokúsila“, uviedla. Podľa svojich slov si v tých chvíľach poplakala. Zamestnanec správy letiska Abubekir Özcan ju upokojil, ponúkol jej čaj, zabezpečil nové letenky (najprv do Istanbulu, odtiaľ do Abú Zabí) a zariadil jej aj ubytovanie v hoteli Palandöken, ako opísala svoju situáciu Slovenka. „Nikdy na túto láskavosť nezabudnem,“ dodala.
Žena bola jedinou slovenskou cestujúcou v lietadle, ostatní boli Rakúšania, uviedol pre webovú stránku Özcan. Povedal, že čoskoro si každý uvedomil, že žena neurobila nič zlé. Özcan ju na druhý deň prišiel vyzdvihnúť do hotela a odprevadil ju až k terminálu letiska. Keď sa riaditeľ hotela dozvedel o ženiných problémoch, ubytovanie jej poskytol zdarma.
O ťažkostiach ženy sa dozvedel honorárny konzul Slovenska v tureckom meste Mersin, Emir Bozkaya. Poslal list generálnemu riaditeľstvu Úradu pre správu štátnych letísk (DHMI) a poďakoval sa za pomoc, ktorú poskytli spoločne s Özcanom slovenskej cestujúcej.