Slováci majú spoločný lovebrand: Lidl

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Img_0527.jpg
Foto: Lidl

Diskont je najobľúbenejšou značkou na Slovensku pre všetky dopytované generácie, v konkurencii 165 značiek zvíťazil vo všetkých štyroch prípadoch.

Nájsť čokoľvek čo spája ľudí bez ohľadu na pohlavie, vek či región nie je vôbec jednoduché. Všetky generácie Slovákov však majú spoločného obľúbenca a je ním Lidl, ktorý si zvolili za svoju najobľúbenejšiu značku na trhu. Diskont uspel v reprezentatívnom prieskume medzi generáciami tzv. Baby Boomers (ročníky narodenia 1955 – 1965), X (1966 – 1979), Y (1980 – 1994) aj Z (1995 – 2002)[1].  Spomedzi desiatok značiek z rôznych segmentov vybrali Lidl na prvé miesto zákazníci, ktorí preferujú overené značky, ale aj tí kladúci dôraz na kvalitu, inovácie a sebavyjadrenie.

„V oblasti maloobchodu je naprieč všetkými generáciami jednoznačným lídrom Lidl,“ vyplýva z reprezentatívneho prieskumu „Generácie XYZ (nielen) v období krízy“, ktorý na prelome rokov realizovala na vzorke viac ako 1300 respondentov agentúra Ipsos.  Lidl s prehľadom uspel v hodnotení štrnástich obchodov s potravinami a drogériou. Diskont je navyše najobľúbenejšou značkou pre jednotlivé generácie vo všeobecnosti, teda bez ohľadu na sektory, v ktorých značky pôsobia.  Lidl za najobľúbenejšiu značku označili v konkurencii 165 ďalších firiem ľudia z najstaršej ekonomicky aktívnej generácie Baby Boomers, členovia generácie X s dospievajúcimi deťmi, generácia Y zakladajúca si rodiny a rovnako aj dospievajúca generácia Z.

„Lidl je obchodom pre všetkých, u nás si vyberie naozaj každý. Slovenskí zákazníci bez ohľadu na vek či región hľadajú v zásade to isté: kvalitu za výhodnú cenu, jednoduchý a pohodlný nákup bez zbytočného čakania. A v Lidli nájdu toto všetko pod jednou strechou,“  povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu.

Pozíciu Lidla ako najobľúbenejšej značky v rámci predajcov potravín potvrdila aj štúdia zákazníckej skúsenosti, ktorú zrealizovala spoločnosť KPMG na Slovensku. „V Lidli sa dlhodobo snažia prinášať zákazníkom najlepší pomer ceny a kvality. Majú vlastné značky a sezónny sortiment, ktoré sú u Slovákov mimoriadne obľúbené. Zároveň sú aktívni v oblasti spoločenskej zodpovednosti, pretože si uvedomujú dopady svojich podnikateľských aktivít na krajinu ako takú. Prostredníctvom rôznych projektov podporujú zveľaďovanie komunít po celom Slovensku, aktivizujú sa pri ochrane klímy, a tiež sa snažia podporovať slovenských dodávateľov,“ konštatuje štúdia. Okrem Lidlu sa v top 10 neobjavil žiadny iný potravinový reťazec.

[1] Spomenuté vekové ohraničenie generácií platí pre všeobecnú populáciu vo veku 18-65 rokov. Zber dát bol realizovaný online metodológiou CASI na reprezentatívnej vzorke 1304 respondentov počas decembra 2020 a januára 2021.

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Lidl