BRATISLAVA 29. októbra (WEBNOVINY) – Slovenský futbalový zväz (SFZ) bude mať od 1. novembra 2009 nového marketingového partnera. Po viac ako 15 rokoch ukončil spoluprácu so spoločnosťou Šport Progress a v oblasti marketingu bude zväz zastupovať slovenská pobočka v nemeckom Hamburgu sídliacej renomovanej firmy UFA Sports, s ktorou podpísal kontrakt na počiatočné obdobie 10 rokov. Spoločnosť parafovala rozsiahlu marketingovú zmluvu nielen so SFZ, ale bude mať práva aj na najvyššiu futbalovú súťaž – Corgoň ligu.
„So spoločnosťou Šport Progress, ktorej pôvodná zmluva garantovala vlastníctvo komerčných práv až do roku 2016, sme všetko po legislatívnej aj finančnej stránke uzavreli. Vďaka pomoci nového partnera UFA Sports, ktorý nám pomohol splatiť záväzky, sme ich odkúpili. Slovenský futbalový zväz je od 1. októbra 2009 výlučným vlastníkom marketingových, televíznych a všetkých iných komerčných práv. Spoločnosť UFA Sports bude našou agentúrou, ktorá sa bude starať o marketing,“ uviedol prezident SFZ František Laurinec na štvrtkovej tlačovej besede v bratislavskom hoteli Crowne Plaza pred zástupcami médií.
Na otázku, prečo skončil SFZ spoluprácu so Šport Progressom, prvý muž slovenského futbalu reagoval slovami: „Museli by sme si to vziať zo širšieho pohľadu. Po rozdelení federácie sme začínali takpovediac ako amatérske regionálne združenie. Dnes sme na úrovni federácie, ktorá je v Európe i vo svete akceptovaná a vnímaná pozitívne. V rôznych zložkách či komisiách Európskej futbalovej únie UEFA má Slovensko svoje zastúpenie, čo nie je zanedbateľná vec. A tak je to aj čo sa týka marketingu. Svaly sme napli a narástli sme. Samozrejme, že veľkým plusom a prínosom v tomto smere je postup futbalového A-mužstva z kvalifikácie na budúcoročné majstrovstvá sveta do Juhoafrickej republiky.“
Podľa slov F. Laurinca rokovali vedúci predstavitelia SFZ s viacerými kandidátmi. „Spoločnosť UFA Sports ponúkla a poskytla najlepšie podmienky. Jej pracovníci patria k špičkovým odborníkom a dávajú garanciu, že slovenský futbal a jeho marketing budú napredovať. Som predsedom marketingovej komisie UEFA, poznám týchto ľudí aj ich pracovné schopnosti. Sme presvedčení, že sme v UFA Sports našli vhodného partnera a tešíme sa na spoluprácu. Dúfam, že zmluva bude prospešná pre obe strany, najmä pre Slovenský futbalový zväz.“
Šport Progress ako už bývalý marketingový partner hodnotí spoluprácu so SFZ pozitívne a je rád, že sa mohol podieľať na rozvoji futbalu na Slovensku. „Zomrel kráľ, nech žije kráľ. Vzhľadom na to, že kráľ je mŕtvy, nemal by som veľa rozprávať,“ začal na štvrtkovej tlačovej besede svoj príhovor dlhoročný šéf Šport Progressu Vojtech Miklós, sediaci s predstaviteľmi SFZ a spoločnosti UEFA Sports za vrchom stola. „Napriek nie veľkej obľube sme boli transparentnou spoločnosťou. V priebehu celého obdobia sme plnili všetky záväzky voči SFZ aj klubom a za poskytnuté práva sme v zmluvnom období zaplatili viac ako dve miliardy slovenských korún, čo je približne 70 miliónov eur. Táto čiastka by postačovala na výstavbu nového Národného futbalového štadióna v Bratislave. To nechcené dieťa zo strany Slovenského futbalového zväzu, do ktorého v roku 1993 vložil SFZ 100 000 Sk, zinkasovalo 12 miliónov korún, čo je pre zväz viac ako stonásobné zhodnotenie investície. Šport Progress mal záujem pokračovať v spolupráci so SFZ, dostal však ponuku vrátiť komerčné práva a výsledná suma svedčí o dobre vykonanej práci,“ skonštatoval ďalej V. Miklós, ktorý sa neobáva firemnej budúcnosti: „Netreba vyplakávať. Šport Progress bude naďalej pôsobiť na slovenskom trhu. Konkurenciu sme vždy vítali a inak to nie je ani teraz. Kolektív ľudí v tejto spoločnosti je erudovaný a určite sa presadí.“ V spolupráci so SFZ by mal Šport Progress pokračovať už len prostredníctvom cestovnej kancelárie Mars Sport Travel ako reklamný partner a výhradný dodávateľ služieb cestovného ruchu.
Na otázku, či je nejakým spôsobom ´prepojený´ s novým marketingovým partnerom zväzu UFA Sports, Vojtech Miklós dodal: „Neviem, čo je to byť prepojený. Pevne verím, že budeme obchodnými partnermi. Som aj členom predstavenstva Slovana Bratislava a viceprezidentom klubu pre oblasť marketingu, takže aj na tejto úrovni príde určite ešte k nejakým rokovaniam.“
SITA