Zhotoviteľ rekonštrukčných prác na električkovej trati v bratislavskej mestskej časti Karlova Ves zaplatí pokutu pre nestihnutie dokončenia opráv v stanovenom termíne. „Pokuta za nedodržanie míľnika je v zmysle zmluvy vo výške 0,5 percenta zo zmluvnej ceny, čo je 271 332,93 eura. Mesto svoju pozíciu zvládlo. Vzhľadom na problémy na strane dodávateľského konzorcia, za ktoré nenesie mesto zodpovednosť, ale zvlášť jeden z členov konzorcia, sme urobili maximum pre to, aby električka chodila na koniec Dúbravky do konca roka,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca Bratislavy Peter Bubla.
Dátum ukončenia posunuli
Hlavné mesto by peniaze z pokuty vedelo využiť na spolufinancovanie projektu rekonštrukcie Dúbravsko-karloveskej radiály alebo prípadne na iné projekty, ako napríklad na prípravu Petržalskej radiály. „V každom prípade riešiť sankcie vieme po odovzdaní stavby a zreálnení konkrétnych termínov,“ dodal Bubla.
Vianočný príspevok dostalo takmer 1,3 milióna dôchodcov, nárok ich malo viac než roky predtým
Prvú etapu rekonštrukčných prác na električkovej trati v Karlovej Vsi by mali ukončiť v druhej polovici novembra tohto roku. Pôvodný termín ukončenia stanovili na 27. septembra, ale hlavné mesto viackrát posunulo dátum ukončenia.
„Podľa doterajších informácií od zhotoviteľa by mala byť stavba dokončená začiatkom druhej polovice novembra (budúci týždeň). Následne tam vykonajú technicko-bezpečnostnú skúšku (vrátane električkových jázd),“ informoval Bubla.
Prepojektovali odvodnenie trate
Meškanie prvej etapy vzniklo po odkopaní celého koľajového spodku radiály, kde našli nové inžinierske siete, ktorých správcovia neboli známi. Agentúru SITA o tom informoval ešte v auguste bratislavský magistrát. Tieto problémy sa vyskytli na celom úseku od Jurigovho námestia po obratisko Karlova Ves, pričom museli preprojektovať napríklad odvodnenie trate. Inžinierske siete našli aj v inej hĺbke, v akej ich očakávali.
Dokončenie prvej etapy rekonštrukcie od Molecovej po obratisko v Karlovej Vsi ovplyvní aj električkové linky mestskej hromadnej dopravy. „Predpokladáme zmenu linkového vedenia električiek, nakoľko aktuálna situácia je „našitá“ na výluku, a aj z hľadiska počtu obojsmerných električiek, ktoré sú k dispozícii, by už predĺženie takejto prevádzky zrejme nefungovalo,“ informovalo hlavné mesto.
Magistrát zatiaľ nevie, či niektoré úseky, ako napríklad do Petržalky, budú obsluhovať len električky jednej linky. „Či ostaneme pri jednolinkovom variante pre každú radiálu nevieme aktuálne s určitosťou povedať. Vyhodnocujeme všetky možnosti a najlepšie riešenie rozpracujeme,“ dodal Bubla.