Národný osobný vlakový dopravca zadal zákazku, rozdelenú na osem častí, trom spoločnostiam – Novapharm v bratislavskom a vo zvolenskom regióne, Medcentrum v žilinskom a Železničné zdravotníctvo Košice v košickom regióne.
BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) by mala vynaložiť na posudzovanie zdravotnej a psychickej spôsobilosti svojich zamestnancov za štyri roky zhruba 1,963 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (2,356 mil. eur vrátane DPH).
Pôjde o vstupné, periodické a mimoriadne lekárske prehliadky, vstupné a mimoriadne psychologické vyšetrenia, psychoterapeutickú starostlivosť a ďalšie druhy lekárskych prehliadok, resp. psychologických vyšetrení vo vzťahu k práci. Vyplýva to z výsledku verejnej súťaže vyhlásenej vlani v novembri, predpokladaná cena bola tiež 1,963 mil. eur bez DPH. Súhrnná vysúťažená cena je nižšia o 35 eur.
V bratislavskom a vo zvolenskom regióne poskytne služby Novapharm
Národný osobný vlakový dopravca zadal zákazku, rozdelenú na osem častí, trom spoločnostiam v štyroch regiónoch. Spoločnosť Novapharm, s. r. o., Bratislava uspela v štyroch častiach pre dva regióny spolu za 947,25 tis. eur bez DPH. V bratislavskom regióne bude posudzovať zdravotnú spôsobilosť osôb za 586,4 tis. eur a psychickú spôsobilosť za 30,35 tis. eur, vo zvolenskom regióne zdravotnú spôsobilosť za 309,4 tis. eur a psychickú spôsobilosť za 21,1 tis. eur bez DPH.
Medcentrum uspelo v žilinskom, Železničné zdravotníctvo Košice v košickom regióne
V žilinskom regióne bude tieto služby železničiarom poskytovať spoločnosť Medcentrum, s. r. o., Žilina – posúdenie zdravotnej a psychickej spôsobilosti za 415,7 tis. eur, resp. 41 tis. eur bez DPH. V košickom regióne uspela spoločnosť Železničné zdravotníctvo Košice, s. r. o., oba druhy služieb poskytne za 531,2 tis. eur, resp. 27,7 tis. eur bez DPH. V každej z ôsmich častí zákazky bola predložená iba jedna ponuka.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 mil. eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné IC vlaky bez podpory štátu.