Železnice Slovenskej republiky predpokladajú na to vynaložiť za dva roky a osem mesiacov predbežne 2,15 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Projekt chcú financovať aj s využitím prostriedkov Európskej únie z Nástroja na prepájanie Európy.
BRATISLAVA 28. januára (SITA) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú rozšíriť svoju mobilnú rádiovú sieť GSM-R aj na traťovom úseku Varín – Košice – Čierna nad Tisou – hranica SR a Ukrajiny. Predpokladajú na to vynaložiť za dva roky a osem mesiacov predbežne 2,15 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (2,58 mil. eur vrátane DPH). Ako vyplýva z vyhlásenej verejnej súťaže, štátny správca železničnej infraštruktúry chce projekt financovať aj s využitím peňazí Európskej únie z Nástroja na prepájanie Európy (CEF).
Hlasová komunikácia s idúcimi vlakmi
Súčasťou zákazky je tiež vyhotovenie a dodanie projektovej dokumentácie, zabezpečenie súvisiacej inžinierskej činnosti, majetkovo-právne vysporiadanie a autorský dohľad občasný. „Ide o projekt rozšírenia vybudovanej železničnej mobilnej rádiovej siete GSM-R SK o úsek Varín – Košice – Čierna nad Tisou, štátna hranica, ktoré umožní mobilnú hlasovú a dátovú komunikáciu pri riadení a zabezpečení železničnej prevádzky formou hlasovej komunikácie s idúcimi vlakmi a prípravu budúceho využitia pre riadenie a zabezpečenie jazdy vlakov systémom ETCS (Európsky vlakový zabezpečovací systém) úrovne L2,“ informovali ŽSR.
Zabezpečenie interoperabiliry a kompatibility
Vybudovaním systému GSM-R sa dosiahne zabezpečenie potrebnej interoperability a kompatibility v oblasti rádiovej železničnej komunikácie erurópskych koridorov.
Železnice poskytnú záujemcom dokumentáciu pre budúceho zhotoviteľa stavby Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Liptovský Mikuláš – Poprad-Tatry, 1. etapa, spracovanú generálnym projektantom Reming Consult, a. s., Bratislava.
Podmienkou je zoznam služieb za predošlých šesť rokov
Lehota na predkladanie ponúk v tendri je 1. marca, platiť musia minimálne do 31. januára 2019. Uchádzači musia predložiť zoznam služieb o vypracovaní projektovej dokumentácie stavieb železničnej infraštruktúry týkajúcich sa modernizácie alebo rekonštrukcie železničných tratí, vrátane zabezpečovacích, oznamovacích a komunikačných systémov pre železničnú dopravu za predchádzajúcich šesť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania. Aspoň jedna zmluva musí mať rozpočtový náklad stavby viac ako 5 mil. eur bez DPH.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur. ŽSR prevádzkujú 3 580 kilometrov tratí, ako aj stanice a zastávky.